Zusje van mij - Mikaela Bley RECENSIE

Recensie: Zusje van mij – Mikaela Bley

Rechercheurs Leia Kaplan en Henrik Hedin moeten weer samenwerken in een zaak waarin de 18-jarige, van een rijke familie afstammende, Märtha Gyldenstedt is vermoord. Bij alles wat ze ontdekken lijken ze dichterbij een groot, lang verborgen geheim in de buurt te komen. Maar alles wat er tussen hen persoonlijk speelt maakt het onderzoek niet gemakkelijker.

Het verhaal van Zusje van mij zit wederom goed in elkaar. Het is indrukwekkend hoe Mikaela Bley twee verhaallijnen en moordzaken met elkaar weet te verbinden op een manier dat het leesbaar en begrijpbaar blijft voor de lezer. Door steeds een stap verder te gaan in beiden zaken en steeds meer te weten te komen over de hoofdpersonen in dit verhaal kom je als lezer steeds dichter bij de ontknoping, en ga je steeds dichter bij het puntje van je stoel zitten. Hierdoor blijf je als lezer het hele verhaal geboeid en wordt je steeds nieuwsgieriger naar wie het heeft gedaan. Steeds als je denkt te weten wie de dader is brengt Mikaela Bley je weer aan het twijfelen.

De schrijfstijl van Mikaela Bley is ook in Zusje van mij weer erg aangenaam. Het leest gemakkelijk weg en trekt je helemaal in het verhaal. Door haar levendige schrijfstijl kost het je geen moeite om in het verhaal te komen en zie je de omgeving en de personages bijna voor je. Doordat naast de moordzaken ook een groter verhaal over de losse zaken heen speelt zijn de boeken toch aan elkaar verbonden. Je bouwt een band op met Leia en Henrik en bent benieuwd hoe het verder zal lopen tussen hen. Zusje van mij eindigt met een cliffhanger die maakt dat je heel nieuwsgierig wordt naar het volgende deel in deze serie. Wat aan de ene kant heel goed is voor de spanningsopbouw maar aan de andere kant ook voor een beetje frustratie zorgt na het tevreden gevoel bij een opgeloste moordzaak.

Zusje van mij is het tweede deel in de Henrik Hedin serie van Mikaela Bley en het vervolg op Sterf voor mij. Zusje van mij is goed los te lezen van het eerste deel maar het geheel klopt net wat beter en gaat net wat meer leven als je het eerste deel ook gelezen hebt. Daarnaast zijn beiden delen erg goed, dus wil je ze ook allebei lezen.

Zusje van mij is een echte aanrader voor liefhebbers van Scandinavische thrillers!

Recensie: Zusje van mij – Mikaela Bley

Henrik Hedin - Zusje van mij

1  2  3  4  5

Een speciale dag

Een verzengend vuur

Een perfecte moord

Het verjaardagsdiner bij de rijke familie Gyldenstedt loopt bijna ten einde. Koffie en een digestiefje worden geserveerd in de salon terwijl er opeens dikke rook kronkelt tussen de gasten. Het vuur verspreidt zich snel in de vier meter lange Skåne-boerderij buiten Malmö. De achttienjarige Märtha wordt uit de vlammen gehaald en het leven van de familie Gyldenstedt staat op zijn kop als ze beseffen dat hun jongste dochter dood is. Vermoord.

Rechercheurs Henrik Hedin en Leia Kaplan van de politie in Malmö zijn betrokken bij het moordonderzoek en ontrafelen een diep begraven waarheid die gedurende jaren van stilte en angst verborgen is gebleven – en die zich uitstrekt tot ver buiten de toegangspoort en de glooiende koolzaadvelden in het zuid-Zweedse landschap.

• Twisted Lies - Ana Huang

• Koude harten - Gunnar Staalesen

• De verborgen boekwinkel - Evie Woods