Slag of stoot - Meghan Quinn RECENSIE

Recensie: Slag of stoot – Meghan Quinn

Meghan Quin heeft al verscheidene erotische verhalen geschreven. Haar eerste boek was een standalone en inmiddels is Slag of stoot het vijfde deel van de Brentwood serie. Alle delen van die serie zijn op zichzelf te lezen. Elke keer is een andere jongen uit het Baseballteam de Rebels aan de beurt om zijn romantische verhaal te vertellen. Dit keer lezen we over Maddox en Kinsley.

Kinsley en Maddox zijn al vele jaren bevriend met elkaar. De laatste jaren hebben ze elkaar wat uit het oog verloren, ondanks dat ze een afspraak hebben om maandelijks te bellen. Dit keer hebben ze elkaar wel aan de lijn. Kinsley vertelt dat ze een fantastische baan gevonden heeft in de woonplaats van Maddox, maar dat het haar niet lukt om woonruimte te vinden die ook betaalbaar is. Maddox nodigt haar uit om tijdelijk bij haar te gaan wonen. Omdat Kinsley dol is op dieren en deze baan in het asiel niet af kan slaan, neemt ze het aanbod aan en verhuist naar het appartement van Maddox. Ze mag in de woonkamer slapen. Al snel ontstaat er meer dan vriendschap, maar durven ze hun vriendschap hiervoor op het spel te zetten? En denkt de ander er net zo over?

In Slag of stoot lezen we het verhaal afwisselend vanuit het perspectief van Maddox of van Kinsley. De lezer weet dan al snel dat ze elkaar allebei erg leuk vinden, maar dat ze dit niet toe durven te geven omdat ze bang zijn dat ze hun vriendschap verpesten als het ooit uit zal gaan. Er is veel aandacht besteed aan de karaktereigenschappen van beide hoofdrolspelers. Ze hebben allebei een uitgesproken karakter en het is grappig dat dit zo’n uitwerking heeft op elkaar. Kinsley is helemaal weg van dieren en leeft erg ecologisch. Al snel ruilt ze de schoonmaakmiddelen in het huis om voor ecologische producten. Maddox laat alles toe, zelfs als hij een tandenborstel van bamboe krijgt van haar. De verstandhouding tussen die twee is erg duidelijk. Kinsley bepaalt voor een groot gedeelte hoe het in huis gaat en Maddox neemt alles van haar aan. Echter neemt dit een verrassende wending.

Meghan Quinn heeft veel humor toegepast in haar boek. Daarnaast geeft ze ook een gedetailleerde beschrijving van de liefdesrelatie tussen Maddox en Kinsley. De liefde spat ervan af. Doordat we het verhaal van beide kanten lezen, weten we ook hoe ze over elkaar denken. Desondanks zitten er toch nog verrassende elementen in het verhaal en neemt het op het einde een andere wending. Meghan Quinn weet de aandacht goed vast te houden door het op allerlei gebieden spannend te houden. Er komen niet heel veel andere mensen voor in het verhaal. Toch is er een duidelijk beeld van die personages en de relatie met de hoofdpersonen. De vrienden uit het baseballteam nemen een steeds grotere rol in. Om nog meer te weten over deze personages is het leuk om de vorige delen ook te lezen.

Het verhaal is in grote lijnen klaar als de laatste letter geschreven is. Toch zijn er nog enkele vraagtekens over de relatie tussen Maddox en zijn ex. Wie weet komen we daar in een volgend deel nog wat meer over te weten.

Meghan Quin heeft met Slag of stoot een erotische liefdesroman geschreven waarin de hoofdpersonen een grote ontwikkeling doormaken. Door haar schrijfstijl voelt het alsof je dit van dichtbij meemaakt.

Recensie: Slag of stoot – Meghan Quinn

Slag of stoot

1  2  3  4  5

Vrienden. Huisgenoten. Lovers?

Baseballspeler Maddox Paige is een echte bad boy. Wanneer zijn beste vriendin Kinsley voor haar nieuwe baan een huis zoekt in Chicago, biedt hij aan dat ze een tijdje bij hem kan blijven slapen tot ze iets gevonden heeft. De twee kennen elkaar al hun hele leven, dus Maddox weet zeker dat huisgenoten zijn hun makkelijk af zal gaan.

Kinsley trekt in bij Maddox, en ze hebben het supergezellig samen. Maddox merkt na een tijdje dat hij veel liever tijd met Kinsley op de bank doorbrengt dan dat hij uitgaat met zijn teamgenoten. En dat hij smoorverliefd op zijn beste vriendin begint te worden…

• Geef je op voor de Chicklit.nl leesclub met Six More Months of June

• Campinggasten – Liz Ouwens

• Escape from a game 1: Het geheim van spookeiland - Dustin Brady