Twisted Lies - Ana Huang RECENSIE

Recensie: Twisted Lies - Ana Huang

Stella haar leven lijkt van buitenaf nagenoeg perfect, maar jammer genoeg is daar een groot deel schone schijn bij. Stella wil niemand lastigvallen met haar problemen, maar ze ontkomt er niet aan als deze zich lijken op te stapelen. Gelukkig is daar Christian Harper, de steenrijke en nietsontziende eigenaar van haar appartement, om haar te helpen. Langzaamaan opent Stella haar hart voor hem, maar het blijkt dat Christian ook zijn geheimen heeft...

De Twisted-serie kan op een hele schare fans rekenen en dat is niet voor niets. Ana Huang combineert spice en humor en doet dat op een heel toegankelijke manier. Met Twisted Lies komt er aan deze vierdelige serie van interconnected stand alones een einde en heb je de hele vriendengroep leren kennen. Door Stella's karakter, dat vrij introvert is, en haar voornemen om niemand deelgenoot te maken van haar moeilijke momenten, heb je haar als lezer in de vorige boeken slecht leren kennen. Het enige gegeven dat je je waarschijnlijk duidelijk kan herinneren is het feit dat ze hard aan de weg timmert om een social media ster te worden.

Dat onderdeel krijgt een prominente rol in Twisted Lies, en het is mooi hoe Ana Huang het realistisch houdt. Enerzijds is er de hoop om het te maken als influencer en genoeg geld te verdienen om er geen 'saaie' baan naast te moeten houden en anderzijds zijn er natuurlijk ook nadelen aan het leven als social media ster. Huang verweeft Stella's carrière beter in het verhaal dan die van Christian. Als je dacht dat Alex Volkov al morally grey was, dan heb je aan Christian helemaal een vette kluif. Het is vrij moeilijk om van het karakter te gaan houden en dat zorgt wel voor een fractie meer afstandelijkheid dan in de andere boeken.

Twisted Lies bezit meer spanning dan de andere boeken in de Twisted-serie en je kan dus ook meedenken over wie Stella's leven zo moeilijk maakt. Het zorgt er zeker voor dat je wil blijven doorlezen en benieuwd bent hoe het allemaal afloopt, want het romantische deel van het boek is vrij voorspelbaar.

Ana Huang heeft een uiterst toegankelijke schrijfstijl. Ze weet daarmee zeker de aandacht de trekken van het New Adult doelpubliek, ook omdat het heel hedendaags aanvoelt. Huang verweeft moderne thema's moeiteloos doorheen de verhaallijn, zonder het geheel te log of te zwaar te maken. Maar dat gezegd zijnde, zullen ook wat oudere lezers (en misschien voornamelijk lezeressen) heel erg van de Twisted-serie kunnen genieten.

Twisted Lies zal je meer of minder bekoren, afhankelijk of je van wat darker houdt of niet. Christian drukt een zware stempel op het gevoel dat je hebt tijdens het lezen en dat 'gevaarlijke' zal niet iedereen even goed liggen. Als je TikTok bekijkt, hebben bijna alle lezers van de Twisted-serie een andere favoriet en dat is wel goed om te zien. Dat betekent dat in zijn geheel de serie genoeg afwisseling biedt om verschillende accenten te leggen en het niet vier keer bijna hetzelfde is. Wat alle boeken wel gemeen hebben zijn de heerlijke spicy scènes, het vlotte taalgebruik en de rake humor die je af en toe om de oren vliegt.

Recensie: Twisted Lies - Ana Huang

Twisted lies

1  2  3  4  5

Hij zou alles doen om haar te veroveren... inclusief liegen.

Charmant, sluw en dodelijk: Christian Harper is levensgevaarlijk. Hij ziet weinig nut in een moreel kompas, en nog minder in liefde. En toch kan hij de vreemde aantrekkingskracht die hij voelt voor de vrouw die een verdieping onder hem woont niet ontkennen. Wanneer de kans zich voordoet om dichter bij haar te komen, breekt hij zijn eigen regels om nooit iemand in de buurt te laten komen. Elk monster heeft een zwak punt. Zij is de zijne. Zijn obsessie. Zijn verslaving.

Stella Alonso is als influencer misschien voor veel mensen een bekend gezicht, weinig mensen kennen haar écht. Ze is lief, verlegen, introvert, en bang om haar hart aan iemand te verliezen. Wanneer een bedreiging uit haar verleden haar in de armen – en het huis – drijft van de gevaarlijkste man die ze ooit heeft ontmoet, komt ze voor het eerst in lange tijd in de verleiding om zich niet langer te verstoppen. Want hoe kil Christian ook overkomt, ze voelt zich heel fijn als ze bij hem is.

Hun beginnende liefde zit vol met geheimen en leugens. En als de waarheid eindelijk aan het licht komt, zou die weleens alles kapot kunnen maken.

• Zij die achterbleef – Jean Kwok

• Professor Prank - Jozua Douglas