Stink tegen Danny - Jenny Mclachlan RECENSIE

Recensie: Stink tegen Danny - Jenny Mclachlan

Als je altijd al hebt willen weten hoe het is om een elfje te hebben, je zou denken dat elfjes heel leuk en lief zijn, maar dan heb je S.tink nog niet ontmoet. S.tink is het meest ondeugende en stoute elfje dat op de verjaardag van Danny tevoorschijn komt. Danny wil van haar af, maar dat gaat niet zo gemakkelijk. In Stink tegen Danny volg je de avonturen van een elfje en een bijna puber.

Wanneer je het boek opent vallen direct de tekeningen op die je op iedere pagina tegenkomt. Soms nemen de tekeningen een stukje van de tekst over of er wordt juist naar een tekening verwezen. Dit zorgt ervoor dat je het verhaal heel gemakkelijk kan volgen en het redelijk snel verloopt.

De eerste ontmoeting tussen Danny en S.tink verloopt niet heel soepel. S.tink wordt door Danny plaagt haar door haar Stink te noemen omdat haar voornaam niet genoemd mag worden. Danny is 11, gaat bijna naar de middelbare school en hij zit dus niet te wachten op een elfje. Maar Stink vertelt hem dat ze niet zomaar weg kan voordat ze een goede daad heeft gedaan.

Een verrassend personage vind je in de buurvrouw. Een hele zure vrouw die niet houdt van andere mensen en moet in eerste instantie niets hebben van kinderen. Maar wanneer Danny steeds vaker komt helpen om de tuin op te ruimen verandert ze langzaam van een zure vrouw naar iemand die een aantal keer zeer teleurgesteld is geweest en nu weer zin heeft om nieuwe avonturen te gaan beleven. Samen met Stink zorgt Danny ervoor dat de tuin opgeruimd wordt, maar of de manier die Stink bedacht heeft nu zo goed werkt?

Stink tegen Danny van Jenny McLachlan is voor kinderen vanaf 9 jaar die graag op avontuur willen met een ondeugend elfje en willen weten hoe Stink haar goede daden gaat volbrengen moet je het boek Stink tegen Danny lezen. Kinderen die lezen nog een beetje lastig vinden zullen dit boek heel erg fijn vinden vanwege de hoeveelheid tekeningen die het verhaal ondersteunen.

Stink tegen Danny

1  2  3  4  5

Elfjes… dat zijn lieve schattige wezentjes met doorschijnende vleugels. Toch?

FOUT!!! Als je dat denkt, heb je duidelijk Stink nog niet ontmoet. Zij is het onbeleefdste en ondeugendste elfje dat ooit heeft bestaan. In plaats van sterretjes maakt ze rotzooi. In plaats van dat ze behulpzaam is, laat ze alles in de soep lopen.

Zodra de tienjarige Danny haar scheldend zijn kamer ziet binnenvliegen en ze zich in zijn haar nestelt, weet hij dat het gedaan is met zijn rust. Om terug te kunnen naar sprookjesland moet Stink eerst een goede daad verrichten. Danny wil niets liever dan dat ze weer ophoepelt, maar Stink die iets goeds doet? Dat lijkt een onmogelijke missie…

• Bloedwraak - Marcella Kleine

• Recensie: Lotgenoten - Sabrine Ingabire

• Twisted Lies - Ana Huang