Het onwaarschijnlijke verhaal van Baskerville Hall - Ali Standish RECENSIE

Recensie: Het onwaarschijnlijke verhaal van Baskerville Hall - Ali Standish

Opmerkzaamheid is een mooie eigenschap. Het kan ervoor zorgen dat je een flauwvallende vrouw precies op tijd opvangt. Of dat je toegang krijgt tot een geheime school, zoals Baskerville Hall. Beide overkomt Arthur. Maar opmerkzaamheid kan je ook in de problemen brengen, vooral als jij iets weet wat sommige mensen liever geheim houden. Zal het Arthur met zijn nieuwe vrienden lukken om uit te zoeken wat er aan de hand is zonder zelf in de problemen te komen?

Het onwaarschijnlijke verhaal van Baskervill Hall is het perfecte verhaal vol avontuur voor de jonge tiener. Vanaf de allereerste pagina duik je in de actie en eigenlijk kan je dit boek niet wegleggen voordat je weet hoe het afloopt. Ook al neemt Ali Standish de jonge lezer mee terug in de tijd, haar toegankelijke schrijfstijl zorgt ervoor dat de reis in de tijd makkelijk verloopt. Het is super grappig om te lezen hoe enthousiast Arthur wordt van uitvindingen die wij vandaag de dag niet meer weg kunnen denken uit ons dagelijks leven of zelfs ouderwets vinden.

Ali Standish heeft oog voor detail. Ze weet dan ook precies hoe ze een omgeving moet schetsen die haar lezers het verhaal intrekt. Ze heeft een sprookjesachtige setting weten te scheppen, waarvan de jonge lezer niets liever zou willen dan er zelf doorheen wandelen. Wie wil nou niet naar een geheime school, waar geheime genootschappen zijn en bijzondere lessen worden gegeven.

De leerlingen worden gestimuleerd om creatief te zijn en Het onwaarschijnlijk verhaal van Baskerville Hallstimuleert ook de lezer om creatief te zijn. Ali Standish weet precies wat ze moet doen om de jonge tiener te laten zien dat dromen uit kunnen komen. Het helpt absoluut dat Arthur, de jongen om wie Het onwaarschijnlijke verhaal van Baskerville Hall gaat, een leuk en herkenbaar personage is. Hij is slim, waardoor hij makkelijk buiten de groep valt, maar hij is ook rechtvaardig, waardoor hij altijd weer vrienden maakt.

Al met al is Het onwaarschijnlijke verhaal van Baskervill Hall een toegankelijk verhaal vol avontuur, creativiteit en uitvindingen. Arthur is een lieve jongen, waarmee de jonge lezer zich gemakkelijk kan identificeren. Tel daar nog de fijne schrijfstijl en de spanningsopbouw bij op en je krijgt een verhaal dat je onmogelijk weg kan leggen voordat het uit is!

Het onwaarschijnlijke verhaal van Baskerville Hall

1  2  3  4  5

Als de jonge Arthur Conan Doyle een plaats krijgt aangeboden op Baskerville Hall, een geheime school voor buitengewoon begaafde kinderen, is hij dolblij. Dit is zijn kans om het tij te keren voor zijn familie. Hij sluit al snel vriendschap met de moedige Irene Eagle en de slimme Jimmie Moriarty. Samen komen ze erachter dat hun nieuwe school een eigenaardige plek is met scheve torens, onverklaarbare explosies en uitgestorven vogels.

Arthur maakt al snel vijanden die willen dat hij van school wordt gestuurd… of erger.
    Wanneer Arthur en zijn vrienden worden uitgenodigd om toe te treden tot het geheime genootschap de Klaver, moeten ze drie proeven afleggen. En ondertussen ontdekt Arthur een mysterie dat leidt tot een groots avontuur… en nog groter gevaar.

De echte Arthur Conan Doyle was de schrijver van de wereldberoemde en vaak verfilmde verhalen over Sherlock Holmes. Deze serie, die wordt verfilmd door de Oscarwinnende regisseur Ron Howard, zal lezers, jong en oud, net zo in hun greep houden.

• Zij die achterbleef – Jean Kwok

• Professor Prank - Jozua Douglas

• De scheepsdochter - Anne Jacobs