De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen - Andy Griffiths & Terry Denton RECENSIE

Recensie: De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen – Andy Griffiths & Terry Denton

Andy en Terry hebben in De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen weer 13 nieuwe, en tevens de laatste, verdiepingen toegevoegd aan hun unieke boomhut. In het eerste hoofdstuk krijg je direct een rondleiding door de nieuwe boomhut. Zo hebben ze nu bijvoorbeeld een elektrische ponystal met automatische hoefpoetsers, Kerstland (met de kerstmanklonen uit het vorige boek), een welk-weer-je-maar-wilt koepel en een hal vol lachspiegels. Maar of die laatste verdieping nou zo’n goed idee was…

Wanneer er iemand voor de deur staat, denken Andy, Terry en Jill dat het de burgemeester is, die hun een heldenmedaille op komt spelden. Maar het is de leerplichtambtenaar, meneer Spijbel, die hen op televisie heeft gezien en erachter is gekomen dat ze niet naar school gaan. Om meneer Spijbel te ontvluchten, gaan Andy, Terry en Jill naar de lachspiegelhal. Echter is hier ook een doppelgangerspiegel, waar hun kwaadaardige dubbelgangers uitkomen die misschien beter in de spiegel hadden kunnen blijven zitten...

In De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen beleven Andy en Terry weer vele hilarische en chaotische avonturen. Hoe loopt het af met de kwaadaardige dubbelgangers? En waar gaan ze de tijd vandaan halen om boeken te maken, als ze van de leerplichtambtenaar naar school moeten? Ook dit deel bevat veel plaatjes, op elke pagina staat wel een afbeelding. De afbeeldingen dragen bij aan het verhaal, maar soms kan dit ook wel weer afleiden van de tekst. Voor kinderen die niet van lezen houden, kunnen de grapjes en illustraties waarschijnlijk zorgen voor meer leesplezier!

Het is knap hoe Andy Griffiths en Terry Denton ook met dit boek weer een nieuw verhaal hebben neergezet en weer bijzondere, unieke verdiepingen hebben bedacht. Er gebeurt veel in het verhaal, waardoor je soms achteraf even na moet denken waar het boek nu eigenlijk over ging. Door de vele gebeurtenissen (de leerplichtambtenaar, de dubbelgangers en de nieuwe verdiepingen) en de vele illustraties zou je De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen zeker meerdere keren kunnen lezen! Waarschijnlijk kom je elke keer weer iets nieuws tegen.

De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen, het laatste deel in de boomhutserie van Andy en Terry is weer een hilarisch verhaal, waarvan je je soms afvraagt hoe ze dit allemaal hebben kunnen bedenken!

De waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen

1  2  3  4  5

Andy en Terry hebben voor de laatste keer dertien nieuwe verdiepingen toegevoegd aan hun waanzinnige boomhut!
    Zo is er nu een elektrische ponystal, een LAWAAI-verdieping en een baan voor kangoeroeritjes.

Er is ook een spiegelhal, de perfecte plek om je te verstoppen voor Meneer Spijbel, die Andy, Terry en Jill naar school wil sturen. Maar dan ontsnappen Anti-Andy, Terror-Terry en Jill Schroot, hun lastige dubbelgangers, uit een van de spiegels...
    En dat terwijl ze dringend een nieuw boek moeten maken voor Meneer Grootneus!

Kunnen de vrienden de leerplichtambtenaar ontwijken, hun dubbelgangers verslaan EN hun boekdeadline halen?

Waar wacht je nog op? Kom naar boven!