Bloedwraak - Marcella Kleine RECENSIE

Recensie: Bloedwraak - Marcella Kleine

Natalia woont in Italië en werkt als weddingplanner. Op een dag ontvangt zij een verschrikkelijk bericht: haar zusje Tara is dood. Natalia vliegt zo snel mogelijk naar Nederland en bezoekt haar moeder. In eerste instantie wordt gezegd dat Tara is overleden door zelfdoding met behulp van pillen. Natalia kan dit heel moeilijk geloven en gaat zelf op onderzoek uit. Tijdens haar onderzoek stuit Natalia op geheimen, het verborgen verleden van haar moeder. Dit zorgt er echter voor dat ze gevaar loopt.

Bloedwraak is geschreven vanuit wisselend perspectief: Natalia in het heden, moeder Hellen in het verleden en dagboekfragmenten van zusje Tara. Op deze manier geeft auteur Marcelle Kleine je een compleet beeld van het verhaal en door de informatie te doseren wordt de spanning goed opgebouwd. De taal is toegankelijk en de hoofdstukken zijn niet te lang, waardoor het boek vlot leest. Marcella Kleine heeft al heel wat boeken geschreven. Haar voorkeur gaat naar psychologische thrillers en ze is sinds 2023 ook aangesloten bij De Crime Compagnie. Dit is ook direct terug te zien in de prachtig vormgegeven cover van dit boek. Naast thrillers schrijft Marcella Kleine onder andere romans en waargebeurde verhalen.

Hoofdpersonages Natalia en moeder Ellen hebben een moeizame moeder-dochterrelatie, dit zie je terug in het verhaal. De afstand is voelbaar en de communicatie tussen hen verloopt stroef. In dit boek leer je met name Hellen goed kennen. Je leest een groot deel vanuit haar perspectief. Het wordt al snel duidelijk dat zij al heel lang een geheim met zich meedraagt. Lange tijd heeft ze dit aardig kunnen verbergen voor haar dochters, maar uiteindelijk komt dit toch aan de oppervlakte.

Weddingplanner Natalia is na haar jeugd in Italië gaan wonen en zit net in een moeilijke fase van haar relatie met de Italiaanse Lorenzo. Je leest in het boek over momenten uit haar leven, maar ze komt nooit echt dichtbij. Je volgt haar vooral in haar zoektocht naar de dood van haar zusje Tara.

Bloedwraak is een meeslepende thriller, er is voortdurend spanning aanwezig, waardoor je wilt blijven lezen.  Het plot van dit boek is zeer verrassend. De auteur heeft je goed op het verkeerde been kunnen zetten. Een onderhoudende thriller.

Recensie: Bloedwraak - Marcella Kleine

Bloedwraak

1  2  3  4  5

Een geheim uit het verleden brengt een moeder en haar dochters in gevaar

Weddingplanner Natalia ontvangt in haar huis in Italië een onheilsbericht: haar zusje Tara is dood. Ze pakt haar koffers en vliegt naar Nederland waar ze in een web van mysteries terechtkomt. Waarom was Tara in een kliniek opgenomen en wat verzwijgt haar moeder Hellen? Wie is die geheimzinnige man bij het graf van Tara? Natalia vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit. Zij weet niet dat Hellen al jaren gebukt gaat onder een geheim rond haar vroegere Ierse minnaar Rory. Een geheim dat Tara het leven heeft gekost en nu ook het leven van Natalia en Hellen in gevaar brengt.

• Zij die achterbleef – Jean Kwok

• Professor Prank - Jozua Douglas

• De scheepsdochter - Anne Jacobs