Professor Prank - Jozua Douglas RECENSIE

Recensie: Professor Prank - Jozua Douglas

Professor Prank: Hoe word je een echte foptopper is een fantastisch humoristisch kinderboek. Professor Prank leert je alle goede grappen om ouders mee voor de gek te houden, want let op, dit boek is verboden voor ouders! Dit boek staat vól met leuke grappen om je moeder, vader, opa of oma mee voor de gek te houden. Op elke pagina is wat nieuws te vinden, vergezeld met ontelbaar veel grappige tekeningetjes. In het boek volg je Professor Prank, die lesgeeft aan de Universiteit van de Geestige Wetenschappen. Deze professor is een expert op het gebied van grapjes maken, en won zelfs de nobelprijs voor Grappologie.

De schrijver van dit boek, Jozua Douglas, schreef het kinderboekenweekgeschenk van 2018 en won diverse prijzen met zijn kinderboeken. Hij is bekend van de serie Costa-Banana (een aanrader!). Ook dit boek verveelt niet, het staat vol met talloze tekeningen en doodles, en is echt een feestje om te lezen. Douglas weet hoe hij kinderen moet aanspreken en dat blijkt wel weer. De kleurige omslag spreekt meteen aan, en dit is ook nog een speciale omslag. Op de buitenkant staat namelijk beschreven dat dit boek gaat over grappige grappen bedenken, maar aan de binnenkant staat een kaft afgebeeld waarop beschreven staat dat het over slaapverwekkende dingen gaat. Zo kun je iedereen voor de gek houden terwijl je dit boek leest!

De schrijfstijl is vlot, er is een eenvoudige verhaallijn te ontdekken, maar alle grappen spelen de hoofdrol. De grappen zelf zijn geestig, maar niet vergaand. Het is duidelijk dat de inspiratie een beetje opraakte, want sommige grappen zijn wel heel simpel. Een aantal waren ook echt wel hilarisch. Voor kinderen maakt dit natuurlijk niks uit. Dit is echt zo'n boek dat niet-lezende kinderen aan het lezen zou kunnen krijgen, dat geldt eigenlijk wel voor alle boeken van Douglas.

Professor Prank is echt een aanrader voor kinderen die het leuk vinden om anderen voor de gek te houden, en stiekem voor oudere mensen ook. Met een hilarische schrijfstijl heeft Douglas weer een nieuwe topper aan zijn bibliografie toegevoegd.

Professor Prank

1  2  3  4  5

Met dit boek word jij razendsnel een absolute foptopper. Een must-have voor grapjassen, lolbroeken, pretspetters en andere geinbazen. (NIET VOOR OUDERS!!!)

Hoe word je een goede pranker? Wat is de ultieme 1 aprilgrap? Je leert het van professor Prank. Met dit boek word jij razendsnel een absolute foptopper. Een must-have voor grapjassen, lolbroeken, pretspetters en andere geinbazen. (NIET VOOR OUDERS!!!) Professor Prank geeft les aan de Universiteit der Geestige Wetenschappen. Hij is meester in de Hogere Fopkunde en won onlangs de Nobelprijs voor zijn ontdekkingen in de Praktische Grapologie. Met omkeerbaar stofomslag!

• Ollie de Viking - Adam Stower

• Hart te huur – Diverse auteurs

• Het Park – Magnus Weightman