Het hart van een giraf is ongelooflijk groot - Sofia en Amanda Chanfreau RECENSIE

Recensie: Het hart van een giraf is ongelooflijk groot - Sofia en Amanda Chanfreau

In dit boek maak je kennis met Vega, Vega is acht jaar, en woont met haar vader op Giraffen Eiland. Het hele eiland heeft de vorm van een giraffe, en in het midden, op de plek van het hart, ligt een enorm groot meer.  Alle mensen op Giraffen Eiland hebben een vrij normaal leven, maar Vega niet, Vega ziet namelijk dingen die andere mensen niet zien. Ze deelt haar badkamer met een grijze beer, en moet haar eten delen met een stelletje miereneters. Omdat niemand ziet wat zij ziet, vindt iedereen Vega een beetje raar. Vega heeft haar moeder nooit ontmoet, en wanneer haar vader een vriendin krijgt die niet zo aardig is, besluit ze op zoek te gaan naar haar moeder.

Naast het verhaal zelf bevat het boek meerdere prachtige tekeningen, die paginavullend zijn. Sofia en Amanda hebben een veelbelovende verhaallijn neergezet die een grote doelgroep aanspreekt. Op de cover staat dat dit boek geschikt is voor lezers van 9 tot 109 jaar, dit is inderdaad het geval. De schrijfstijl is heel volwassen. Het boek is vertaald uit het Zweeds, en dit is erg goed gedaan. De vertaler is er goed in geslaagd om de poëtische betoverende zinnen over te brengen in het Nederlands. Af en toe is het verhaal wel een beetje te poëtisch, en kan dit problemen opleveren voor niet zulke sterke lezers. Het hart van een giraf is ongelooflijk groot zit vol mooie quotes met een diepere laag, waardoor dit boek ook erg geschikt voor volwassenen is.

Elk hoofdstuk begint met een dierenweetje, dat echt elke keer weer verbaast. Het hele hoofdstuk zit je in spanning of het weetje waar is of niet. Een hele leuke manier om kinderen nog wat extra kennis bij te brengen. Het hart van een giraf is ongelooflijk groot ziet er echt ontzettend mooi uit en de tekeningen maken het helemaal af. Ondanks dat de schrijfstijl wel wat aan de volwassen kant is, is dit boek heel leuk, van 9 jaar oud tot 109 jaar oud!

Het hart van een giraf is ongelooflijk groot

1  2  3  4  5

Vega is bijna tien en woont met haar vader op Giraffeneiland.

Het leven gaat zijn gewone gangetje, maar bij Vega is helemaal niets 'gewoon'. Zij ziet namelijk dingen die niemand anders kan zien. Denkbeeldige dieren houden haar gezelschap.

In de badkamer woont een grijze beer wiens vacht is ingezeept met shampoo, en onderweg naar school komt ze Atlas de asfaltbever en de oversteekzebra Zacharias tegen.

Vega heeft haar moeder nooit ontmoet, en haar vader en grootvader Hektor vertellen haar niet veel.

Wanneer Vega's vader een niet zo lieve vriendin krijgt, besluit Vega om op avontuur te gaan om meer te weten te komen over haar moeder. Samen met haar vriend Nelson gaat ze op pad. Hun zoektocht brengt hen naar een heel bijzonder circus...

• Ollie de Viking - Adam Stower

• Hart te huur – Diverse auteurs

• Het Park – Magnus Weightman