Feilloos - Elsie Silver RECENSIE

Recensie: Feilloos - Elsie Silver

Summer werkt op het PR-bureau van haar vader en voor haar volgende klus mag ze op professioneel stierenrijder Rhett Eaton babysitten, zodat hij geen acties meer uitvoert die negatief zijn voor zijn imago. Ze gaat overal waar Rhett gaat en het gekibbel tussen hen doet iedereen de wenkbrauwen fronsen. Want wat zij lange tijd negeren, is iets wat de mensen om hen heen al lang door hebben: er knettert chemie tussen hen.

De wereld van de stierenrijders komt tot leven in Feilloos. Zodanig zelfs dat je bijna de mengeling van leer, zweet en dieren kan ruiken tijdens het lezen. Het is niet moeilijk om in je verbeelding Rhett Eaton vorm te laten krijgen, het is zelfs heel makkelijk om daarnaast een versie van Summer te plaatsen. En daar ligt meteen ook de kracht van Elsie Siler, ze laat deze roman aanvoelen als iets wat je zelf zou kunnen beleven en waar je ongegeneerd van kan dromen.

Feilloos leest als je favoriete romcom film en het is zeker niet ondenkbaar dat je dit boek heel vaak wil herlezen, óf dat je gewoon direct de hele serie achter elkaar aan wil verslinden. Als je dat in het Engels wil doen, dan kan dat, maar als je dat liever in het Nederlands doet, zal je toch nog even geduld moeten hebben. Het tweede deel, Harteloos, is net verschenen en in september verschijnt deel drie, Machteloos.

Het dual POV neemt je als lezer mee in de gedachtewereld van zowel het mannelijk als het vrouwelijk hoofdpersonage, een populaire techniek om je helemaal het verhaal in te zuigen. Bepaalde situaties worden heel verschillend beleefd door de beide personages en dat is gewoon heel leuk om te lezen. De miscommunicaties, de aantrekkingskracht en hoe ze daar op reageren, alles bij elkaar zorgt voor een verslavend geheel.

De spice laat vrij lang op zich wachten. In de eerste helft van het boek zijn er eigenlijk enkel hints naar wat zou kunnen zijn, maar als het dan eenmaal knalt, is het een langdurig vuurwerk. Gelukkig koelt Elsie Silver na enkele hoofdstukken gelukkig weer wat af en komt er een soort balans tussen verhaal en spice.

De meeste romantische verhalen volgen een bepaald patroon en daar wijkt Feilloos eigenlijk niet van af. Het is dan ook grotendeels heel erg voorspelbaar, op een enkele scène na. Is dat erg? Eigenlijk niet, want je beleeft zoveel plezier aan de kleine details en de manier waarop het neergezet is door Elsie Silver, dat je gewoon blij bent dat het volgens een uitgezet patroon gaat.

Feilloos is het eerste deel in de Chestnut Springs serie, een vijfdelige serie van onderling verbonden standalones. Het boek heeft alles waar je als lezer naar op zoek bent: aansprekende personages, een cowboy om bij weg te zwijmelen, knetterende scènes waar je rooie oortjes van krijgt en het knusse gevoel van een klein stadje. Het boek is uit voor je het weet en je staat te trappelen om aan het volgende deel te kunnen beginnen!

Recensie: Feilloos - Elsie Silver

Chestnut Springs 1 - Feilloos

1  2  3  4  5

Rhett Eaton is professioneel stierenrijder. Als hij door een onnadenkende uitspraak in de problemen komt met een sponsor, moet zijn agent alles op alles zetten om de boel weer glad te strijken. En om te voorkomen dat deze rebelse rodeokoning nog eens de fout in gaat, krijgt Rhett de laatste maanden van zijn tour een oppas. De oppas in kwestie is Summer Hamilton, de dochter van Rhetts agent. Summer werkt voor haar vaders bedrijf en ze is overal toe bereid om zichzelf te bewijzen. Ze weet alleen niet half hoever Rhett met haar wil gaan. Vooral als ze rondloopt in haar strakke jeans, met een sexy glimlach en een brutaal weerwoord. Maar wat zich daaronder verschuilt, is nog veel gevaarlijker. Feilloos is het eerste deel in de Chestnut Springs-serie van Elsie Silver over Canadese cowboys die er net zo ruw uitzien als hun hart klein is. Elsie Silver is een Canadese auteur die gek is op het schrijven van een goede book boyfriend en zijn brutale wederhelft. Lange blikken, gestolen momenten en stiekeme grapjes zijn haar specialiteit.

• Ollie de Viking - Adam Stower

• Hart te huur – Diverse auteurs

• Het Park – Magnus Weightman