Wie het eerst liegt - Ashley Elston RECENSIE

Recensie: Wie het eerst liegt - Ashley Elston

Evie Porter leidt een dubbelleven. Ze trekt in bij haar vriend zonder dat hij weet dat hij haar volgende opdracht is. Zo goed en zo kwaad probeert ze haar geheime identiteit voor zich te houden totdat iemand zich op een feestje voorstelt als Lucca Marino. Evie weet dat ze in gevaar is want zij heet eigenlijk Lucca Marino. Als de neppe Lucca de volgende dag niet meer leeft, gaat Evie op jacht. Want als zij niet jaagt, zal zij opgejaagd worden, met dodelijke gevolgen.

In Wie het eerst liegt, leren we het verhaal van Evie, dus eigenlijk Lucca, kennen. Ze is als jong meisje in dit werk gerold en weet niet beter. Ze reist van plek naar plek waar ze opdrachten uitvoert voor haar baas, die weer door anderen betaald wordt. Het werk betaald goed, maar ze kan geen normaal leven leiden. Wanneer haar leven op het spel staat leren we de echte Evie kennen en komen we erachter hoe slim en doordacht ze eigenlijk is. Ashley Elston heeft met Evie een heel sterk personage neergezet. Ze is slim, oplettend en betrouwbaar. Ondanks dat ze haar hele leven op haar hoede moet zijn, hecht ze steeds meer belang aan de relaties in haar leven. Ze komt er dan ook achter dat ze er niet alleen voor staat en zonder deze belangrijke mensen in haar leven zou het einde van Lucca Marino ook haar einde betekenen.

Wie het eerst liegt is daarnaast ook gewoon een ontzettend origineel en super interessant verhaal. Hoe verder we komen in het verhaal, des te duidelijker wordt het grotere plaatje en het masterplan dat opgezet is. Het fijne is, dat het hele verhaal richting het einde uit de doeken gedaan wordt, waardoor je als lezer echt even stilstaat bij hoe goed het verhaal eigenlijk in elkaar zit. Ook blijk je als lezer goed op het verkeerde been gezet te zijn.

Elston heeft een vlotte schrijfstijl. Ze heeft het harde en sterke personage van Evie een persoonlijke kant gegeven waardoor je je als lezer kunt hechten aan haar. Het verhaal is niet super spannend maar er hangt zeker wel een gevaar voor Evie in de lucht. Dit maakt je als lezer nog meer betrokken omdat je hoopt dat het goedkomt met Evie.

Al met al is Wie het eerst liegt, geschreven door Ashley Elston, een origineel en kneitergoed verhaal. Het verhaal is sterk, net als het hoofdpersonage. Ondanks dat laat Elston ook Evie’s persoonlijke kanten zien waardoor je als lezer aan haar hecht. Al met al een heel erg fijn verhaal en zeker vijf sterren waard!

Wie het eerst liegt

1  2  3  4  5

Evie Porter lijkt het perfecte leven te leiden met haar knappe, liefhebbende vriend Ryan, naar wiens zuidelijke landhuis met pilaren ze binnenkort zal verhuizen. Er zit alleen één addertje onder het gras: Evie Porter bestaat niet eens! Alles wat ze de smoorverliefde Ryan tot nu toe over zichzelf heeft verteld, was een leugen. In werkelijkheid is hij haar nieuwe opdracht. En oplichtster Evie weet dat ze het zich deze keer niet kan veroorloven nog een fout te maken als ze in leven wil blijven. Daarom houdt ze met bijna alles rekening – behalve met de vrouw die zich op een van Ryans feestjes voorstelt als Lucca Marino. Want Lucca Marino is Evies echte naam, die ze al jaren niet meer gebruikt. Een waarschuwing?

Een dag later is de valse Lucca dood, en voor Evie is er maar één vraag: wie is de volgende?

• Rozen & revolutie - Sarah Maclean

• De lijst van Violet Sopjes - David Vlietstra