Flamingo Beach - Suzanne Vermeer RECENSIE

Recensie: Flamingo Beach - Suzanne Vermeer

De relatie van Tara en Armin zit een beetje in een sleur en daarom besluiten ze samen op tweede huwelijksreis naar Curaçao te gaan. De eerste dagen zijn geweldig, ze komen nader tot elkaar en de verliefdheid komt weer terug. Totdat ze op een nacht een harde knal en gil horen. Op de veranda van hun vakantiehuisje ligt een dode vrouw die Tara herkent als een van de medewerkers van het resort. Vlak daarvoor had Tara haar nog gesproken en haar een dure ketting uitgeleend. De plaatselijke politie vindt dit een vreemd verhaal en Tara en haar man mogen het eiland niet verlaten. Als er later bekend wordt dat er nog een vrouw dood is aangetroffen krijgt hun vakantie een onaangename wending. Is Tara nog wel veilig?

Flamingo beach van Suzanne Vermeer is een initiatief van reisorganisatie Tui en de boekhandel. Je kreeg het boek eind juni bij besteding van 15 euro aan boeken en na deze periode kun je het boek voor een klein bedrag kopen. Heel fijn dat het lezen van boeken hiermee gepromoot wordt. We lezen te weinig en door alle drukte gunnen we ons weinig tijd voor onszelf. De kracht van een goed boek is dat het je pakt van begin tot eind. Dat je alles om je heen vergeet en je zelf in- of aanvulling kunt geven aan het verhaal. Hopelijk wordt met Flamingo beach hier het eerste zetje voor gegeven.

Even weg van social media en totale ontspanning, daar zorgt dit boekje wel voor. Zeker in combinatie met de vakantiesetting, want het boek speelt zich af op Curaçao. Het is weer een echte Suzanne Vermeer, vanaf de eerste pagina word je in het verhaal meegezogen. Het leest als een trein en omdat het een dun boekje is, het telt 95 pagina's, stapelen alle gebeurtenissen, feiten en aannames zich in een rap tempo op. Wie heeft de vrouw vermoord die op de veranda van Armin en Tara lag? Is er een verband met de moord van een andere vrouw op het eiland en kan de zus van de dode vrouw helderheid scheppen? Stukje bij beetje krijg je steeds meer informatie en gaan je gedachten alle kanten op. Is Armin wel zo onschuldig als hij lijkt?

Flamingo beach van Suzanne Vermeer is een aanrader voor de vakantie. Een lekker boekje voor tussendoor. Zon of regen hiermee kom je gelijk in vakantiestemming. Laat je meeslepen met het spannende verhaal dat gemakkelijk wegleest. Natuurlijk voor de fans van de razend populaire Suzanne Vermeer maar ook voor liefhebbers van Linda van Rijn of Kiki van Dijk.

Zomerlezen 2024 Flamingo Beach

1  2  3  4  5

Deze zomer schrijft Suzanne Vermeer het Zomerlezengeschenk. Een unieke thriller die gegarandeerd een groot lezerspubliek zal bereiken. De boekhandel geeft het Zomerlezengeschenk Flamingo Beach cadeau bij aankoop van minimaal €15 aan Nederlandstalige boeken in de periode van 20 juni t/m 30 juni 2024.

Tara en haar man Amir beleven hun droomvakantie in een prachtig resort op Curaçao. Maar dan, midden in de nacht, horen ze een hard gebonk en vinden een dode vrouw net buiten hun safarihut. Als er niet veel later nog een vrouw wordt vermoord in de omgeving van het resort, neemt hun vakantie een vreselijke wending…

• Ollie de Viking - Adam Stower

• Hart te huur – Diverse auteurs

• Het Park – Magnus Weightman