Sweet little lies RECENSIE

Sweet Little Lies is het tweede boek van Lauren Conrad en het tweede deel in de L.A. Candy-reeks; het verhaal gaat verder waar het eerste boek geeindigd is. Omdat L.A. Candy eigenlijk midden in het verhaal stopte, op een heel spannend moment, zit je bij Sweet Little Lies vanaf de eerste bladzijde al meteen in het verhaal. In mijn ogen moet je echter wel het eerste boek gelezen hebben, voordat je in het tweede begint. Er wordt namelijk wel kort teruggeblikt op wat er aan het verhaal vooraf ging, maar dat is meer om je geheugen een beetje op te frissen. Het is te summier om iemand echt helemaal bij te praten. Sweet Little Lies begint in Mexico, waar Jane samen met Madison naartoe gevlucht is na alle narigheid dat zich heeft afgespeeld in Hollywood. Gossip - één van de grootste roddelbladen die Hollywood rijk is - heeft foto’s gepubliceerd waarop Jane zoenend te zien is met Brad, de beste vriend van haar vriendje Jesse. Om Jane te helpen en een goede vriendin voor haar te zijn, heeft Madison haar meegenomen naar het appartement van haar ouders in Mexico. Wat Jane echter niet weet is dat juist Madison alle ellende veroorzaakt heeft, door de foto’s met opzet aan Gossip te verkopen. Jane was echt het publiekslievelingetje van de show en Madison wilde hier een stokje voor steken, ze wilde zelf meer media aandacht. Jane heeft echter niets in de gaten en ziet Madison juist als haar steun en toeverlaat in deze nare tijd. Jane’s beste vriendin Scarlett weet dat Madison de schuldige is en probeert dit aan Jane te vertellen. Maar Jane gelooft haar beste vriendin niet. Hoe moet dit nu verder? Over Sweet Little Lies ben ik net zo positief als over het eerste boek; het bevat weer voldoende spannende en frustrerende elementen, waardoor je het boek in één ruk uit wilt lezen. Als ik al iets negatiefs moet zeggen over het boek, kom ik op dezelfde punten terecht als bij deel één: Lauren’s schrijfstijl kan af en toe wat kinderachtig overkomen en het boek is vrij zwaar (in gewicht). Maar de negatieve eigenschappen wegen totaal niet op tegen alle positieve. Ook dit boek eindigt weer midden in het verhaal, waardoor ik alleen maar kan zeggen: "kom maar op met deel drie!" Voor de fans van The Hills, die niet vies zijn van wat drama en sappige roddels, zijn de boeken van Lauren Conrad zeker een aanrader!

Sweet little lies

Lauren Conrad

16 september 2010

ISBN 9789020679557
    Uitgever Blossom Books
    352 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Sweet Little Lies
  • Ondertitel:

L.A. Candy #2

Blossom Books

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Voor Jane Roberts, ster van de realityshow L.A. Candy, en haar vriend Jesse is het leven een groot feest. Ze gaan uit in de hipste nachtclubs en de glossy’s kunnen geen genoeg van hen krijgen. Tot Gossip suggestieve foto’s publiceert van Jane en Jesses beste vriend Brad. Jane vlucht halsoverkop naar Mexico. Ze vraagt zich af hoe de fotograaf wist dat Brad bij haar was. Iemand moet de pers getipt hebben. Wie kan ze vertrouwen, en wie niet?

- Leeftijd: 15+

MEMBER RECENSIES

• Life on sneakers