Het ex-complex RECENSIE

Het ex-complex gaat om vier vrouwen. Hun mannen zijn allemaal al eens eerder getrouwd geweest. De dames richten een club van tweede vrouwen op en worden hierdoor vriendinnen. Eens in de zoveel tijd komen de vrouwen bijeen om te mopperen op hun mannen en de eerste vrouwen en kinderen. Toch hebben de vrouwen allemaal een eigen leven waarmee ze te maken hebben, maar de eerste vrouwen zijn onvermijdelijk.
Het ex-complex is een leuk en vlot geschreven boek. Het kent hilarische momenten, maar ook dieptepunten, want een tweede vrouw zijn is niet altijd gemakkelijk. Helaas wordt er niet heel diep ingegaan op de hoofdpersoon, waardoor deze vrij oppervlakkig blijven. Wel is het boeiend om te lezen hoe verschillend de gezinnen zijn, ondanks dat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Het ex-complex is een leuk boek en zal vooral voor "tweede" vrouwen erg herkenbaar zijn. Het geeft weer eens een andere kijk op het huwelijk en is daardoor wel lekker verrassend. Het onvoorspelbare einde is maakt het boek helemaal af!

Het ex-complex

Jane Moore

14 november 2008

ISBN 9789047500179
    Uitgever Unieboek | Het Spectrum
  • Oorspronkelijke titel:

The second wives club
  • Ondertitel:

Het huwelijk is al kapot. Nu zijn ex nog...

Unieboek | Het Spectrum

Feelgood

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Alison heeft zojuist haar jawoord aan Luca gegeven. Maar nog voor de champagne is ontkurkt wordt hun perfecte huwelijksdag ruw verstoord: Luca's eerste vrouw stormt binnen en sleurt haar kinderen voor de ogen van alle gasten uit de kerk weg. Alison vindt troost bij Fiona, die haar inwijdt in de Club voor Tweede Vrouwen. Dit groepje vriendinnen komt regelmatig samen om te schelden op de exen van hun mannen. Met z'n vieren spannen ze samen tegen listige echtscheidingsadvocaten en op wraak beluste ex-vrouwen. Want tweede vrouwen zijn niet de eerste de beste!

MEMBER RECENSIES

• Littekens

• De hoogst verdienende films in Coronatijd