De survivalgids RECENSIE

Trinny & Susannah zijn bekende stijlexperts uit Engeland; ze hebben hun eigen modeprogramma (in de stijl van Looking Good en Pashion for Fashion) en hebben samen al meerdere zelfhulpboeken geschreven voor de vrouw met weinig gevoel voor stijl. De survivalgids is er weer zo één, een groot handboek met allerlei praktische stijltips voor iedere vrouw én voor iedere gelegenheid. Elke vrouw zou De Tien Geboden van het winkelen moeten lezen, want die is volgens mij op welke vrouw dan ook van toepassing. “Vraag nooit advies aan een verkoopster, het is hun taak om je ego te strelen en je geld op te strijken.” Ook handig is de zinnige shopinfo over winkels in Nederland en Vlaanderen, met ruimte voor je eigen bevindingen en voorbeelden van het beste topje voor ieder figuur of de beste tas voor iedere gelegenheid. Ben je van plan om binnenkort een stedentrip te maken en daar flink te shoppen? Lees in deze gids waar je de beste winkels vindt in o.a. Londen, Parijs en New York. Behalve modetips vindt je in deze gids bijvoorbeeld ook adviezen over het geven van een feestje, met do and dont’s als gastvrouw en tips voor de beste tafelschikking. Of tips om je kinderen bezig te houden op een regenachtige zondag, de beste manier om in te pakken voor je op vakantie gaat en nog véél en véél meer. Het sleutelwoord is “leren organiseren” op welk vrouwelijk gebied dan ook! Van kledingkeuzes tot het opvoeden van je kinderen. En van weekendjes weg tot het geven van feestjes. Alles komt in dit boek voorbij. Ik heb er van genoten om dit boek door te bladeren. Op elk moment van het jaar kan je dit boek wel gebruiken voor een goed advies. Het leuke is dat deze adviezen tijdloos zijn, over tien jaar heb je nog steeds wat aan de tips in dit boek. Het is dat de gids zo groot en zwaar is, anders had je hem naar alle gelegenheden willen meenemen om stiekem op de wc een goed advies te vinden voor elk probleempje dat zich voordoet. Jammer alleen dat dit boek best wel aan de prijs is. Maar daarom juist een ideaal cadeau voor de feestdagen! Met leuke illustrerende foto’s en tekeningen, is dit een goed geslaagd no-nonsense boek geworden dat iedere moderne vrouw in haar kast moet hebben staan: ongeacht je leeftijd, kledingmaat of modegevoel!

De survivalgids

Susannah Constantine, Trinny Woodall

1 november 2007

ISBN 9789063052973
    Uitgever Archipel
  • Oorspronkelijke titel:

The Trinny & Susannah survivalguide
  • Ondertitel:

De ultieme jaarplanner voor elke vrouw

Archipel

Non-fictie

1  2  3  4  5

De survivalgids is de ultieme jaarplanner voor elke vrouw. Hierin laten Trinny en Susannah zien hoe je werk, kinderen en je sociale leven zo kunt organiseren dat er ook nog tijd voor jezelf overblijft.
    In deze no-nonsense gids staan alle lessen die Trinny en Susannah de afgelopen jaren hebben geleerd van hun moeders, oma's, lezers, of simpelweg door vallen en opstaan. Dit boek bevat naast de maandkalenders, alle DO'S AND DON'TS die een vrouw moet weten om het jaar door te komen.
    BIJVOORBEELD: hoe en waar bewaar je belangrijke informatie; hoe maak je nieuwe kleding van oude; hoe en waar vind je de beste cadeautjes; opvoedtips voor kinderen van 0-13 jaar; huishoudtips; leuke adressen voor weekendjes weg; schoonheids- en kledingadviezen; hoe ga je ontspannen op vakantie met kinderen; en tot slot, een uitgebreide internetbijlage en webadressenlijst voor Nederland en Vlaanderen. Hun geheime wapen? Leren organiseren!

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox