Lipstick Jungle RECENSIE

Lipstick Jungle is een dikke pil, daar kun je met haar ruim 400 pagina’s niet omheen. Ik moest dan ook echt even zin maken om met het boek te beginnen. Candace Bushnell vertelt in het boek over Wendy, Nico en Victoria; drie succesvolle vrouwen in New York die aan de top staan van de mode, film en tijdschriftenbranche. Wendy is filmproducente, die verschillende topfilms op haar naam heeft staan, ze werkt toe naar de kroon op haar werk: een Oscar. Haar drukke leventje heeft een keerzijde, want haar huwelijk staat op springen. Nico is een getrouwde hoofdredactrice, die een saai damesblad heeft omgetoverd in één van de bestverkopende glossy’s van Amerika. Ze is ontzettend ambitieus (ze wil de baan van haar baas) en daarnaast gaat ze vreemd met een jong topmodel. Victoria is een succesvolle modeontwerpster, die na een aantal succesvolle collecties de show wil stelen met een unieke collectie, wat totaal niet lijkt op al haar vorige collecties.
Ondanks dat het een dik boek is, las het makkelijker weg dan ik dacht. Na een aantal hoofdstukken zat ik dan ook echt in het verhaal. Sommige delen zijn echter wel een beetje simpel geschreven en wat minder catchy dan dat ik van de schrijfster had verwacht. De vrouwen zijn elkaars beste vriendinnen en steunen elkaar door dik en dun in hun niet al te gemakkelijke leventjes. Elk karakter doorstaat op hetzelfde moment een grote verandering in hun leven en dat maakt hun vriendschap alleen maar sterker. Dit vond ik erg mooi om te lezen. In het begin dacht ik dat ik al wist hoe het boek zou eindigen en dit bleek ook in grote lijnen waar te zijn, best jammer. Niet echt een vernieuwend boek, maar wel een boek om lekker in de zon te lezen of op dit moment, onder een dekentje op de bank!

Lipstick Jungle

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

ledereen die lets voorstelt in New York kent ze: Victory, Wendy en Nico. Ze wonen in Manhattan en ze zijn de hotste vrouwen uit de mode-, film- en tijdschriftenwereld. In werkelijkheid zijn de levens van deze vrouwen niet zo rooskleurig als ze anderen willen doen geloven. Victory's laatste collectie was een flop, Wendy's huwelijk met haar metroseksuele echtgenoot verloopt stroef en Nico verliest zich in buitenechtelijke slippertjes.