De lotgevallen van een mooie mama RECENSIE

Laat je niet helemaal misleiden door de titel De lotgevallen van een mooie mamma, want dit boek is ook zeer geschikt voor niet–moeders. Het is een combinatie van mummylit en echte chicklit. Beide onderwerpen komen zeer goed naar voren.
De ooit zo begeerlijke Amy Crane, is niet meer zichzelf nadat zij haar vriend Joe betrapt heeft in het park met een andere vrouw. Amy is op het moment dat dat gebeurt 8 maanden zwanger en voelt zich tonnetje rond. Na de bevalling van haar prachtige dochter Evie, worden haar twijfels alleen maar versterkt. Joe heeft het altijd maar druk met zijn werk en zijn mobiel staat vaak uit. Maar dan verschijnt Alice op het toneel. Een mooie mama met een perfect uiterlijk en dure kleding. Samen beginnen ze aan het project Amy. Een nieuw leven begint met een nieuw uiterlijk, dure kleding en Josh de pilates-instructeur. Maar ziet Amy niet iets over het hoofd?
Als niet-moeder heb ik genoten van het boek. Je leest er in een sneltreinvaart doorheen. De hoofdpersonen zijn duidelijk en realistisch. Je leeft met Amy mee, want wie is er nou niet jaloers op een jonge moeder met maatje 36, als je zelf in uitgelubberd ondergoed en een joggingbroek rondloopt. Een make-over brengt helaas ook onvoorziene problemen met zich mee, maar als lezer blijf je zeker geboeid!
Waarschuwing voor de jonge moeders: Voer niet na de helft van het boek direct een gehele metamorfose uit. Wacht even tot het einde van het boek en bedenk dan nog eens goed of je het wel aandurft.

De lotgevallen van een mooie mama

1  2  3  4  5

De vriendschap met Alice is een ommekeer in het leven van Amy. Alice is een jonge moeder, net als Amy, maar zij is rijk en ze heeft geen man thuis. Haar zorgeloze leven is één en al glamour: feesten in exclusieve clubs, veel therapeutische shopsessies en ze wordt omringd door lekkere mannen. Amy zegt haar donkere wallen en joggingsbroek voorgoed vaarwel en met de vaardige hulp van Alice gaat ze op weg naar de nieuwe Amy: Mooi en Vrouw!