Motor Mouth RECENSIE

Motor Mouth gaat over Alex ‘Barney’ Barnaby en is een vervolg op het eerder verschenen boek Metro Girl. Barney werkt voor de autocoureur Sam Hooker. Samen komen ze in een lastige situatie als ze proberen een vriend te redden die opgesloten zit in de vrachtwagen van een concurrent. Helaas vinden ze niet alleen die vriend in de vrachtwagen, maar ook het dode lichaam van een belangrijke man in de autowereld. En dat is pas het begin van alle problemen!
In het begin vond ik het allemaal wat lastig te volgen, misschien ook omdat ik het eerste deel niet gelezen had. En vooral omdat ik niet zo thuis ben in de autowereld en de technische aspecten daarvan ken ik al helemaal niet. Maar als je daar eenmaal doorheen bent en het verhaal goed op gang komt, kun je het boek maar moeilijk wegleggen. Het is dan ook geen enkel probleem meer dat je het eerste boek niet hebt gelezen. Janet Evanovich heeft een boek geschreven met hilarische stukken, dat zijn vaak de stukken waarin de hond van Sam op het toneel verschijnt. Deze hond haalt de raarste stunts uit en doet echt alles om aan eten te komen. Het is leuk geschreven en het bevat leuke detective stukken. Wie is de moordenaar en waarom heeft diegene het gedaan? Als Barney en Sam zelf verdacht worden en op de vlucht slaan, wordt het toch wel noodzaak dat ze de moordenaar vinden. Af en toe is het wel wat onwaarschijnlijk wat er allemaal gebeurd, want elke keer komt er weer iets nieuws om de hoek kijken, wat de situatie nog ingewikkelder maakt. En de grapjes van Sam om Barney in bed te krijgen worden ook wel eens vervelend. Maar wat maakt het uit, als je een avondje lekker wilt ontspannen met een spannende chicklit, dan is dit het perfecte boek.

Motor Mouth

1  2  3  4  5

Barney is een vrouw met een voorkeur voor snelheid en een talent om de wet te overtreden. Ze weet ook alles van bedrog. Eerst was er Hooker en toen die verkoper. Nu is ze ervan overtuigd dat een concurrent de boel belazert. Terwijl Hooker en Barney rondsnuffelen om bewijzen te vinden, eindigen ze met een ‘geleende’ truck met oplegger, twee raceauto’s en een dode kerel. En dat is nog maar het begin van de ellende.

MEMBER RECENSIES

• Henry !