Vermist: Codenaam Cassandra RECENSIE

In Codenaam Cassandra, het tweede deel in de Vermist-reeks, heeft Jess een groot probleem. Nadat ze een paar maanden eerder heeft ontdekt dat zij vermiste kinderen kan opsporen, is haar leven niet meer hetzelfde. Ze wordt voortdurend in de gaten gehouden door de FBI en iedereen in haar omgeving kijkt haar op een vreemde manier aan. Ze besluit om samen met haar beste vriendin in een zomerkamp te gaan werken. Ze hoopt dat ze daar even rust krijgt van alle hecktiek om haar heen, maar ze krijgt helaas niet haar welverdiende ontspanning.
De leiding van het kamp ontdekt al gauw dat zij “het Bliksemmeisje” is en het is gedaan met haar rust. Er komt een vader van een verdwenen meisje die Jess om haar hulp vraagt. Ondertussen komt ook de FBI weer om de hoek kijken. En wat dacht je van die ongelooflijke spetter, Rob? Hij belt haar nooit, vindt hij haar nog wel leuk?
Meg Cabot is bekend van de Prinsessen-dagboeken. Ze staat bekend om haar vlotte schrijfstijl en inlevingsvermogen in het jongere meisje. En met de Vermist-reeks slaat ze wederom de spijker op z’n kop. Ongelooflijk spannende, maar ook romantische verhaallijnen over een onwerkelijk verhaal, zonder dat het onrealistisch wordt. Ik kan je aanraden om met deel 1 te beginnen, maar dat is met name omdat de boeken zo leuk zijn. De boeken uit deze serie zijn ook onafhankelijk van elkaar te lezen. Ik kan in elk geval niet wachten op deel drie!

Vermist: Codenaam Cassandra

Meg Cabot

1 november 2007

ISBN 9789049066123
    Uitgever Van Praag
  • Oorspronkelijke titel:

Code Name Cassandra
  • Ondertitel:

Deel 2

Van Praag

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Sinds Jessica tijdens een wandeling door de bliksem werd getroffen beschikt ze over paranormale gaven. Ze weet vermiste kinderen te localiseren. Samen met een vriend gaat ze op zijn motor naar de adressen die ze ‘doorkrijgt’ om te kijken wat er aan de hand is. Niet iedereen in Jessica’s omgeving kan dit handelen en zelf vindt ze het ook knap lastig om haar helderziendheid op een constructieve manier toe te passen. De FBI maakt zelfs jacht op haar omdat men dit jonge medium onder dwang wil inzetten voor allerlei doeleinden waar ze helemaal niet achter staat.

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• Het 2de boek van Tess