Lover of loser RECENSIE

Eva lijkt op het eerste gezicht een meisje bij wie alles voor de wind gaat. Ze is mooi, doet het goed op school en is de laatste tijd razend populair vanwege haar talent om t-shirts te ontwerpen. Toch gaat het niet goed met Eva. Ze voelt zich thuis niet veilig omdat haar stiefvader haar misbruikt. Eva probeert dit aan haar moeder te vertellen maar die wijst haar constant af. Volgens haar moeder is Eva gewoon jaloers en wil ze de relatie tussen haar en haar vriend kapot maken. Dit is echter niet het enige probleem van Eva. Ze is ook al tijdje smoorverliefd op de jongen van de printshop. Eva weet niet goed hoe ze met deze gevoelens om moet gaan. Ondanks haar veelbewogen leven, heeft Eva niemand bij wie ze haar ei kwijt kan. Haar moeder negeert haar en met haar beste vriendin heeft ze ruzie. Eva lijkt ten einde raad, totdat er hulp uit onverwachte hoek komt. De vraag is echter of Eva die hulp aan zal en móet grijpen...
Lover or loser is een bijzonder boek omdat het de lezer op bepaalde momenten keuzes biedt tussen twee verhaallijnen. De lezer kiest dan bijvoorbeeld voor een goede afloop of voor een dramatisch verloop van het verhaal. Het verhaal vond ik zo meeslepend dat ik alle verhaallijnen heb gelezen. Het verbaasde me hoe makkelijk je omschakelt van de ene verhaallijn in de andere. Het boek valt onder het genre jeugdboeken omdat het zich afspeelt in de belevingswereld van 15-jarigen. Toch is het ook voor iets oudere lezers een heel mooi boek, omdat Carry Slee onderwerpen aankaart die heel actueel en ingrijpend zijn. Voorbeelden hiervan zijn loverboys en seksueel misbruik. Ondanks deze redelijk zware onderwerpen leest het verhaal makkelijk weg en kun je je goed inleven in de hoofdpersonen. Kortom: weer een topper van Carry Slee!

Lover of loser

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Dit is het eerste deel in een gloednieuwe serie van Carry Slee. Je kan zelf het verloop van het verhaal bepalen door op een zeker moment een keuze te maken. In Your choice: lover of loser komen vier keuzemomenten voor. Alle verhaallijnen zijn zo verrassend, dat ze stuk voor stuk de moeite van het lezen waard zijn.
    De vijftienjarige hoofdpersoon Eva heeft problemen met haar stiefvader. Ze is bang dat hij haar wil misbruiken, maar haar moeder gelooft haar niet. Eva's beste vriendin heeft het te druk met haar nieuwe vriendje om de problemen serieus te nemen. Wie helpt Eva dan? Mees, op wie ze verliefd is? Of wordt ze de prooi van een loverboy?

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• Het spiegelmysterie