Op vleugels

Op vleugels is het tweede boek van Shanna Swendson dat over Katie Chandler gaat. In het eerste boek, De tovenaar op het witte paard, blijkt Katie niet zo normaal te zijn als ze dacht. Magie en tovenarij blijken namelijk wel te bestaan, alleen zien mensen dat niet, omdat ze door een illusie verborgen blijven. Katie is echter immuun voor deze illusies en ziet dus wel feeën, dwergen en gevleugelde bewakers.
In het tweede boek gaan we verder, waar we in het eerste boek gebleven waren. Katie is nog steeds verliefd op Owen, maar probeert hem uit haar hoofd te zetten en gaat nu af en toe uit met Ethan. Als ze samen met vriendinnen aan het winkelen is en dé perfecte rode schoenen tegenkomt, lijkt het leven haar toe te lachen en blaakt ze van zelfvertrouwen. Hoe anders wordt het als er opeens allemaal dingen gebeuren die Katie niet had verwacht en die moeilijk blijken op te lossen.
Op vleugels is weer net zo’n lekker en goed lopend boek als De tovenaar op het witte paard. Er gebeuren weer genoeg spannende, hilarische en romantische dingen. Shanna Swendson weet de lezer weer goed te boeien met de magische wereld van Katie. Zo goed dat je Katie al mist wanneer je het boek nog maar net uit hebt. Het boek is geschreven in een stijl die veel mensen zal bevallen. Geen moeilijke woorden, niet te populair, meer een stijl van een vriendin die je een verhaal vertelt. Het is trouwens geen enkel probleem als je het eerste boek niet gelezen hebt, alles wat belangrijk is voor het verhaal wordt even herhaald of uitgelegd. En ook voor de mensen die het eerste boek wel hebben gelezen is het een handig geheugensteuntje.
Voor iedereen die het boek nog niet gelezen heeft, spring op je fiets of in je auto en ga dit boek onmiddellijk halen!