Chez Darling RECENSIE

Chez Darling leest makkelijk, maar de tekst op de achterflap doet een ander soort verhaal vermoeden. Het boek is inderdaad het relaas van een mode-verslaafde vrouw (Darling). Deze verslaving is zéér heftig, en het verhaal leest dan ook meer als het dagboek van een verknipte persoonlijkheid. Op ongeveer 2/3 van het boek slaat het verhaal abrupt om als Darling verliefd wordt. Ze gaat dan wat helderder (= minder chaotisch) denken, waardoor het verhaal ook makkelijker wordt.
Om een idee te geven van de heftigheid van de verslaving: Darling draagt kleren maximaal één keer, en beschrijft ze daarna (of soms zelfs vóór het dragen) met teksten.
Een boek om je (strand)vakantie ontspannen mee te beginnen!

Chez Darling

1  2  3  4  5

De biologische klok van Darling is afgestemd op de modewereld: haute couture in januari, casual in april, weer haute couture in juli, weer casual in oktober. Kleding is haar lust en haar leven, ze is een overtuigde en welbewuste fashion victim. Volgens Darling is het leven simpel: je bent wat je draagt. Elk belangrijk moment in haar leven wordt bepaald door haar kleding, die ze vaak maar één keer aantrekt. Ze is een vrouw die zich vermaakt met het kiezen van een man die bij haar jurken past, een koortsachtige serial shopper met als devies: 'Koop altijd meer wanneer je niets nodig hebt.'
    Darlings kleren zijn haar familie, haar medeplichtigen, haar filosofie. Voor de mannen die haar begeren is ze onbetaalbaar: ze tellen voor haar alleen maar vanwege hun 'kledinggeld'. Al haar geld gaat op aan kleren, want haar favoriete jurk is de jurk die ze nog niet heeft! Darling is om te zoenen en verschrikkelijk tegelijk, een unieke vrouw in haar genre. En als dan eindelijk de liefde op haar pad komt, staat ze voor een groot dilemma: kiest ze voor een man of voor de mode?

MEMBER RECENSIES

• Ik zie je

• Recensie: Luca