Gebruiksaanwijzing van de man RECENSIE

Mannen… Het zijn vermoeiende wezens. Ze luisteren niet naar wat je zegt en denk maar niet dat ze ooit uit zichzelf de wasmand naar boven brengen. Gelukkig kwamen er drie mannen - Harm Edens, Ger Apeldoorn en Wim Bax - op het briljante idee om een gebruiksaanwijzing voor het sterke geslacht te schrijven. De gebruiksaanwijzing van de man ziet er een beetje uit als een schoolboek. In ieder hoofdstuk wordt een ander onderwerp behandeld zoals, De man en voeding, De man in de tuin en Seks met de man. Het boek staat vol handige plaatjes, grafieken en tabellen. In een prachtige taartgrafiek lees je bijvoorbeeld de drie dingen die je kunt doen om je man te laten strijken (“U noemt zijn strijkbout de Joint Strijk Fighter”). Ook komen er eigenaressen van mannen aan het woord die vertellen hoe hun exemplaar tot nu toe bevallen is. De gebruiksaanwijzing van de man is geen leesboek, maar een bladerboek. Je bladert er wat doorheen, je leest iets, je moet er (meestal) hard om lachen en je legt het weer weg. Leuk voor op de koffietafel als er visite is. Het is ongelofelijk hoeveel zelfkennis de drie auteurs hebben en ik ben ze dankbaar dat ze dit met ons wilden delen. De gebruiksaanwijzing van de man is het perfecte cadeau voor een vriendin die gaat samenwonen, of juist voor die vriendin die het maar steeds niet lukt om een manspersoon bij zich te houden. Als onze favoriete chicklitheldinnen dit boek nou eens hadden gehad… dan had hun leven er een stuk makkelijker uitgezien!

Gebruiksaanwijzing van de man

1  2  3  4  5

'Gefeliciteerd met uw nieuwe man. Mits u hem goed bedient en onderhoudt, kunt u er jarenlang plezier van hebben.'
    Mannen zijn vreemde wezens. De man is in principe uitgerust met alle vaardigheden om het leven van zijn vrouw aangenamer te maken, maar er zijn een aantal dingen die zij moet weten om deze functies ten volle te benutten. Soms zou je willen dat er een gebruiksaanwijzing werd meegeleverd bij de 'aanschaf' van een vent. Geschreven door mannen voor vrouwen, behandelt dit boek puntsgewijs alle gebruiksmogelijkheden van de man: de man en de was, de man en zijn auto, de man in bed, de man en zijn vrienden... Alle primaire functies worden behandeld met waar mogelijk diagrammen en handige tips. Andere onderwerpen die aan bod komen zijn badkamergedrag en oefeningen die het praten met de man vergemakkelijken. Ook worden hardnekkige en veelgehoorde misverstanden over mannen uit de weg geruimd. De hoofdstukken zijn aangevuld met ervaringen van acht vrouwen, die intieme details over hun mannen blootgeven. Dit kan de lezers het geruststellende idee geven dat hun eigen man misschien zo erg nog niet is. Of juist wel.

- Dit boek is geschreven door Harm Edens, Ger Apeldoorn en Wim Bax.

MEMBER RECENSIES

• Scharlaken kust