Misschien blijft ze wel RECENSIE

Het leven van Hattie en Martyn is de rode draad in het boek, maar het verhaal wordt vertelt door de grootmoeder van Hattie, Frances. Je krijgt dus ook een heleboel informatie over het leven van Frances. Doordat deze dingen door elkaar heen lopen, wordt het totaal een vrij verwarrend geheel. Tegen de tijd dat je door hebt wie nu wie is en wat diegene met het verhaal te maken heeft, ben je al bij het eind van het boek.
Ook is de verhaallijn niet erg origineel, aan het begin heb je al door dat Martyn gevoelens gaat krijgen voor Agnieszka. Zonder dit, dan zou het hele verhaal nergens meer over gaan, want het draait alleen om de frustraties van Hattie, de gevoelens van Martyn en de invloed die Agnieszka heeft. Van de omgeving van het gezien krijgt de lezer niet veel te zien, het is maar één verhaallijn. Als er bijvoorbeeld bezoek langs komt, dan lijkt dat alleen te zijn om aan te geven hoe de verhoudingen op dat moment liggen in het gezin.
En zo lijkt het boek dus heel erg tegen te vallen... tot je het einde leest! Daar heeft de schrijfster een verrassende wending voor de lezer in petto, eentje die het hele verhaal anders belicht. Dus als je eens goed verrast wilt worden door een boek, dan moet je Misschien blijft ze wel toch lezen!

Misschien blijft ze wel

1  2  3  4  5

Hattie heeft een lieve maar lastige partner, Martyn, een afwezige moeder, Lallie, en een nieuwsgierige maar cynische grootmoeder, Frances. En ze heeft een levendige maar niet al te respectabele achtergrond. Ze probeert zich fatsoenlijk te gedragen in een wereld vol valkuilen, maar dat valt niet altijd mee. En de combinatie van haar drukke baan en het huishouden valt sinds de komst van baby Kitty ronduit tegen. De oplossing lijkt voorhanden met de komst van au pair Agnieszka. Agnieszka is het toonbeeld van huiselijkheid. Geen kant-en-klaarmaaltijden meer, maar ovenschotels en zelfgebakken appeltaart. Maar is het gedrag en geregel van Agnieszka wel zo onbaatzuchtig als het lijkt? Misschien heeft ze wel een verborgen agenda. Misschien wil ze wel meer dan Hattie aanstaat. Misschien blijft ze wel, ook al vindt Hattie dat allang niet meer leuk.

MEMBER RECENSIES

• Het brown beauty-boek