Zus enzo RECENSIE

Wat is Zus Enzo een mooi, liefdevol en ontroerend verhaal! Anna Maxted beschrijft in deze roman de relatie tussen de twee zussen Lizbet en Cassie; een relatie die heel wat complexer is, dan op het eerste gezicht lijkt. Hoewel de zussen eigenlijk tegenpolen van elkaar zijn, blijkt gaandeweg dat er desondanks een enorme onderlinge verbondenheid tussen hen bestaat. Bovendien hebben ze uiteindelijk veel met elkaar gemeen: ze willen allebei dolgraag een kind en kampen beiden met relatieproblemen. Als ze erin slagen de strijdbijlen uit hun jeugd te begraven, kunnen ze er als echte zusjes voor elkaar zijn.
Doordat de zussen beurtelings aan het woord zijn en hun intiemste gevoelens, gedachten en verdriet met je delen, worden ze echte mensen van vlees en bloed en leef je ontzettend met ze mee. Het einde is wel een klein beetje voorspelbaar, maar de vlotte schrijfstijl van de auteur maakt veel goed. En ondanks het serieuze onderwerp zou deze roman geen echte Anna Maxted zijn zonder een grote dosis humor, waar óók in dit boek absoluut geen gebrek aan is. Het maakt dat je deze roman zowel met ontroering, als met véél plezier leest. Kortom: een aanrader voor iedereen!

Zus enzo

1  2  3  4  5

Cassie en Lizbet zijn zo verschillend als dag en nacht. Na een onorthodoxe opvoeding door hun wereldvreemde ouders, slaan ze beiden een andere weg in. Cassie is slank, succesvol en vriendelijk; het schrikbeeld van elke weldenkende vrouw! Haar enige mogelijke misser is haar huwelijk met George. Lizbet is minder knap en probeert naam te maken als schrijfster, maar komt nog niet verder dan columns schrijven voor een groezelig mannenblad. Haar enige succes is haar relatie met Tim. Ondanks al hun verschillen zijn de beide zussen vriendinnen gebleven. Maar hun vriendschap wordt zwaar op de proef gesteld wanneer Lizbet per ongeluk zwanger blijkt, terwijl Cassie al jaren een kind probeert te krijgen.

MEMBER RECENSIES

• Je loog tegen mij