Grey's Anatomy

Grey’s Anatomy is een boek naar de gelijknamig tv-serie uitgezonden in Nederland op Net 5. De tv-serie Grey’s Anatomy is een zeer populaire dramaserie die zich in een ziekenhuis afspeelt. De serie staat vooral in het teken van de co-assistenten die allemaal de beste van hun jaar willen worden en over de knappe doktoren en relaties onderling. De serie bekijk je door de ogen van Meredith Grey één van de co’s. Het boek daarentegen bekijk (lees) je door de ogen van Debbie een verpleegkundige en Joe de kroegbaas.
Origineel aan het boek is dat je hetzelfde verhaal kan lezen vanuit twee personen. Je kan kiezen voor Debbie (begin van voor naar achter te lezen) of Joe (je leest van achter naar voor) en beide vertellen je op hun eigen manier alle roddels binnen het Seattle Grace Hospital. De roddels worden gebracht door middel van chat gesprekken en een weblog die bijgehouden wordt.
Voordat ik dit boek ging lezen had ik nog nooit van de serie gehoord. Ik heb eerst het boek gelezen en daarna de serie gezien. Wat ik jammer vind is dat het boek diepgang mist en een heel andere insteek heeft dan de serie. Het boek staat echt alleen maar in het teken van roddels en er zit gewoonweg geen helder verhaal in. Beide onderdelen uit het boek bestaan uit 140 pagina’s en vertellen precies hetzelfde alleen de ene keer vertelt Joe het en de andere keer Debbie. De karakters leer je in het boek niet echt kennen en ook qua uiterlijk werd het me niet duidelijk wie de knappe doktoren waren. Helaas, wat mij betreft is dit boek het net niet.
Als echte Grey’s Anatomy fan is het wel de moeite waard om het boek te lezen. Je kent dan de karakters en de omgeving al en je zal je makkelijker in kunnen leven.

• The Witcher seizoen 3 komt eraan en nieuwe trailer onthuld

• Spannende Stranger Things seizoen 4 teaser onthult een spookhuis