Verboden te twijfelen

Verboden te twijfelen gaat over Jonathan en Lotus, die al vanaf dat ze in de buik zitten van hun moeders, voor elkaar bestemd zijn. Als ze geboren worden weten ze dat niet meer, maar merken wel dat ze zich aangetrokken voelen tot elkaar. Ze krijgen een relatie, maar doordat ze zich teveel belemmerd voelen door de ander, loopt dit op niks uit. Ook als ze allebei een relatie krijgen met iemand anders, weten ze dat het niet de goede keuze is en blijven ze elkaar steeds opzoeken.
Wat erg jammer is, is dat het boek niet echt een doel lijkt te hebben. Bij veel boeken heb je een idee wat de schrijfster je wil vertellen, maar bij Verboden te twijfelen blijft de drijfveer van de schrijfster onduidelijk. Jontahan en Lotus lijken maar iets te doen, zonder dat het ergens toe leidt. Ze twijfelen er vooral over of ze de goede beslissingen hebben genomen en wat er gebeurd zou zijn als ze anders hadden gereageerd. Wat ook een beetje jammer is, is dat de schrijfster alles door elkaar heen lijkt te schrijven. In het ene hoofdstuk volg je Jonathan als hij volwassen is en het volgende hoofdstuk volg je Lotus als ze een klein meisje is. Je moet bij elk hoofdstuk even goed opletten of er gewisseld is van tijd en/of hoofdpersoon.
Leuk zijn de stukjes Ervoor en Erna met daarin een gesprek tussen Jonathan en Lotus in de buik van hun moeders. Deze voorstukjes geven het boek een zweverige sfeer die er zonder deze stukjes niet was geweest. Nu weet je dat ze voor elkaar gemaakt zijn en dat ze al een band hebben, of ze dat nu willen of niet.
Wat ik ook erg positief vind aan het boek, is de schrijfstijl. Lekker vlot en krachtig. Ook de korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je het boek zo uit hebt. Dus wil je meegesleept worden door een enthousiaste schrijfster door een verhaal waar je veel van je verbeelding in kwijt kunt? Dan is dit hét boek voor jou!!