Oude vrienden, nieuwe kansen RECENSIE

In Oude vrienden, nieuwe kansen, met in de hoofdrol Cath en haar vriendengroepje, gaat de lezer eerst terug naar de studententijd van de vrienden, de periode waarin ze elkaar hebben leren kennen. In die terugblik wordt uit de doeken gedaan hoe de mooie, egocentrische Portia in een vlaag van jaloezie het vertrouwen van haar vrienden heeft verspeeld en uit het groepje verwijderd is geraakt. De spanning wordt in dit gedeelte snel opgevoerd en zakt na de flashback een beetje in, waardoor je jezelf er even toe moet zetten om door te lezen. Het is de moeite waard om dat wel te doen, want Oude vrienden, nieuwe kansen is een onderhoudend boek. Het bevat een aantal onmiskenbare elementen van een soap, zoals ontluikende liefdes, werkperikelen, jaloezie, geheimen die de vrienden elkaar toevertrouwen, huwelijksproblemen die op de loer liggen en vermoedens die men over een ander heeft en die een eigen leven gaan leiden. Net als in een echte soap is ook in dit verhaal niet alles wat het op het eerste gezicht lijkt. Jane Green snijdt ook nog een heel serieus onderwerp aan en slaagt erin om dit te doen zonder al te melodramatisch of moraliserend te worden. Het eind is bevredigend: Jane Green laat het een en ander over aan de verbeelding, er is géén geforceerd happy end, maar er blijven ook geen storende losse draadjes over.
Al met al een leuk boek en gezien het zachte pocketprijsje een prima aankoop om op saaie januari-avonden de after-feestdagen-blues mee te verdrijven.

Oude vrienden, nieuwe kansen

1  2  3  4  5

Tijdens hun studie ontstond er een hechte vriendschap tussen de slordige Cath, de absurd nette Si, de perfecte schoonzoon Josh en de sexy Portia. Maar wanneer Portia iets onvergeeflijks doet, is het onvoorwaardelijke vertrouwen in elkaar verbroken.
    Dan duikt Portia weer op …

MEMBER RECENSIES

• Vriendinnenreeks 2 - Armen vol rozen