Overspel ontsluierd

Overspel ontsluierend neemt je mee in de wereld van het overspel. Bij overspel denk je al gauw aan mannen die vreemdgaan, maar dat is natuurlijk onterecht. Dit boek vertelt juist de verhalen van vrouwen die vreemdgaan. Diane Shader Smith stond zelf op het punt bijna vreemd te gaan. Dit heeft haar doen besluiten om vrouwen te interviewen die de stap maakten en het wel deden.
Het boek begint met haar eigen verhaal, ze is gelukkig getrouwd, heeft een dochtertje, en dan slaat de verleiding toe. Ze staat op het punt vreemd te gaan… In plaats van dat ze gelijk doorgaat met haar eigen verhaal, vertelt ze eerst de verhalen van verschillende vrouwen die wel zijn vreemdgaan. Ze vertelt over hun situaties en hun beweegredenen. Aan het eind van het boek komt ze pas weer terug op haar eigen verhaal. Ik betrapte mezelf erop dat ik niet meer precies wist wat haar verhaal was. Je zit zo in de andere verhalen dat je haar verhaal al snel vergeet. Dit vond ik erg jammer.
Het boek leest wel erg makkelijk weg, vooral omdat de verhalen kort en bondig zijn geschreven. Ik ben zelf absoluut tegen vreemdgaan, maar toch vond ik het erg interessant om te lezen wat iemand er toe zet om vreemd te gaan, waarom iemand bewust het gevoel van anderen op het spel zet, puur voor genot. Er zitten ook verhalen tussen van vrouwen van wie je het begrijpt en dat vond ik erg goed. Je hebt na het lezen van sommige verhalen juist begrip voor die vrouwen. Een aanrader voor vrouwen in dezelfde positie als Diane Shader Smith.