Prinsessen houden van roze RECENSIE

De titel prinses is Mia op het lijf geschreven. Ze lijdt een perfect leventje; elke morgen wordt ze met een limousine naar school gebracht, ze mag schrijven voor de schoolkrant, ze krijgt een klein broertje of zusje erbij én ze heeft een ouder vriendje! Maar die laatste zorgt juist ook voor haar grootste probleem. Mia wil namelijk met Michael mee naar het eindexamenbal, hét feest waar je bij moet zijn! Michael is echter niet van plan om naar het bal te gaan. Mia staat perplex; iets wat voor haar zo belangrijk is schuift Michael zomaar aan de kant!
Ze probeert er alles aan te doen om alsnog naar het eindexamenbal te kunnen, maar mensen om haar heen maken het haar niet makkelijker. Hoe kun je je nou concentreren als je moeder hoogzwanger door het huis loopt te waggelen en je oma problemen veroorzaakt in een restaurant! Ook op haar beste vriendin kan Mia niet altijd rekenen en haar vader wil haar voor de hele zomervakantie naar Genovia laten komen. Kortom, drama in het leven van prinses Mia!
Dit jeugdboek van Meg Cabot sluit goed aan op de andere boeken over prinses Mia. Ondanks het luxe, onwerkelijke leventje dat Mia leidt, is het gemakkelijk om je in te leven in haar problemen. Wat mij betreft mag de verhaallijn van het boek minder oppervlakkig zijn, maar ik kan me voorstellen dat het voor jongere lezers een leuk boek is om te lezen. Een typische chicklit 12+!

Prinsessen houden van roze

Meg Cabot

15 mei 2007

ISBN 9789069748160
    Uitgever Arena
  • Oorspronkelijke titel:

Princess in pink
  • Ondertitel:

Deel 5

Arena

Tiener boeken

1  2  3  4  5

Het leven lijkt Mia toe te lachen: ze is de nieuwste sterreporter van de schoolkrant, en ook haar examens gaan voorspoedig. Daarnaast krijgt ze binnenkort een babybroertje of -zusje. Kan het allemaal nog beter? Diep in haar hart heeft Mia echter maar één wens: met Michael naar het eindexamenfeest. Michael lijkt zich echter niet zo voor het feest te interesseren, en erger nog: het hele feest lijkt niet door te gaan. Mia moet in actie komen, en snel, anders kan ze haar felroze eindexamenjurk nooit aan!

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• Calendar Girl 2 - Alles heeft een prijs - april/ mei/juni