Pretty little liars 1 RECENSIE

Pretty Little Liars is een lekker makkelijk leesbaar boek met spannende momenten die je zo naar het einde brengen. Je kan je makkelijk identificeren met de hoofdpersonen doordat ze hetzelfde zijn als vele andere tienermeisjes: gek op jongens en kleding en ze maken veel plezier met hun vriendinnen. Het boek begint al in het begin erg mysterieus en het is juist daardoor dat je verder blijft lezen. Je wilt het mysterie oplossen en weten wie er achter de geheimzinnige berichten zit. Helaas zal het mysterie nog even niet opgelost zijn, want er komt nog een vervolg. Dat vervolg zorgt er natuurlijk wel weer voor dat er over een tijdje weer een prachtig mysterieus boek van de schrijfster Sara Shepard op je ligt te wachten.
De hoofdrolspelers Spencer, Hannah, Emily en Aria waren in de brugklas beste vriendinnen van elkaar en van Ali(son). Ali verdwijnt aan het eind van de brugklas. Door de verdwijning van Ali en de geheimen van de meiden die ze alleen deelde met Ali valt het vriendinnen clubje langzaam uit elkaar. Tijdens het derde jaar op Rosewood krijgen de vriendinnen steeds vaker geheimzinnige berichten van iemand zichzelf A noemt, maar wie is die A?
Ik vind het erg leuk dat in dit boek veel gebruik wordt gemaakt van de bekende media waar jonge meiden ook veel gebruik van maken, zoals msn, email en sms. Hierdoor spreekt het verhaal ook erg tot de verbeelding. Jammer vind ik dat er geen eind is en het verhaal dus gewoon nog niet af is. Daardoor sla je het boek met gemengde gevoelens dicht.

Pretty Little Liars 1

Sara Shepard

24 augustus 2012

ISBN 9789044336030
    Uitgever The House of Books
    224 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Pretty Little Liars
  • Ondertitel:

Vriendschap

The House of Books

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (29 stemmen)

In Rosewood, tussen de Mercedessen en de gigantische villa’s, heeft iedereen wel wat te verbergen. Aria heeft een affaire met haar leraar, Spencer heeft een oogje op het lekkere vriendje van haar zus en Hanna gebruikt gemene trucjes om mooi te blijven. De vier middelbareschoolvriendinnen delen samen iets dat nog veel gruwelijker is, maar dat niemand anders weet…

MEMBER RECENSIES

• Helen Grace 3 - Pluk een roos

• Thuiskomst - Reina Crispijn