De mond gesnoerd RECENSIE

De mond gesnoerd gaat over het leven van advocate Marianne Shaerer - of eigenlijk begint het boek met de dood van deze advocate. Haar dood roept volop raadsels op: is ze vermoord of pleegde ze toch (zoals gezien werd door een fotograaf) zelfmoord? Marianne was één van Engelands beste strafrechtadvocates. Alle grote criminelen werden door haar verdedigd en meestal met een positief resultaat voor de criminelen. Zo ook haar laatse zaak. Zou dit iets met Mariannes dood te maken hebben? Marianne laat collega en beste vriend Thomas Noble achter met een compleet raadsel dat opgelost moet worden.
De mond gesnoerd
van Frances Fyfield werd in 2008 bekroond met de Gold Dagger Award. Deze award is één van de meest prestigieuze prijzen voor misdaadliteratuur. Vele groten uit het genre hebben hem ooit gewonnen. Mede daardoor was ik reuze benieuwd naar dit boek. Frances Fyfield heeft die award zeker verdiend! Niet alleen Thomas Noble wordt opgezadeld met de raadsels van Marianne, maar ook als lezer probeer je de raadsels op te lossen. Gelukkig zijn ze niet gemakkelijk en daardoor is het boek reuze orgineel en erg verslavend. Je wilt gewoon de oplossing weten en zo blijf je lezen tot het eind. France Fyfield heeft de hoofdpersonen uit het boek uitmuntend beschreven. Je leert ze zeer goed kennen en onbewust weet je wie je vrienden en je vijanden zijn. De mond gesnoerd is geen enge thriller en ook geen echte thriller, maar is absoluut het lezen waard. Frances Fyfield grijpt je met dit spannende boek en pas aan het eind wordt je weer losgelaten. Lees dit boek en probeer het raadsel op te lossen!

De mond gesnoerd

1  2  3  4  5

Het boek draait om het leven van Marianne Shearer. En ook om haar dood. Niemand hield van Marianne Shearer - maar er was ook niemand die haar genoeg haatte om haar om het leven te brengen. Dat deed ze zelf, nadat ze had ingecheckt in een duur hotel in Kensington met als enig doel uit te checken vanaf de zesde verdieping. Waarom deed een succesvolle en charmante strafrechtadvocate zoiets? De roem van haar laatste sensationele zaak straalde nog steeds op haar af. Ze had zojuist een miljoenenappartement betrokken en het leven lachte haar toe. Al snel blijkt dat haar leven allesbehalve gewoon was. Dat gold ook voor de raadselachtige instructies die zij voor haar advocaat Thomas Noble achterliet en het feit dat al haar bezittingen waren verdwenen. Aanwijzingen van een geboren juriste die dondersgoed wist wat ze deed. Haar laatste spoor wijst terug naar de zaak die haar zo veel prestige opleverde. Maar die haar tenslotte ook naar het hotel in Kensington dreef.