Moeders & Co RECENSIE

Mums@home is een platform voor moeders, waar ze kunnen discussiëren over de juiste manier van opvoeden, advies kunnen krijgen bij verschillende problemen of gewoon een luisterend oor. Iedereen post onder een synoniem, maar toch worden wel veel intieme details onthuld. Al gauw hebben verschillende moeders die posten een band met elkaar. Wat ze echter niet weten is dat ze in real-life een stuk dichter bij elkaar zijn dan ze denken. Caroline is een moeder die worstelt met een man die is vreemdgegaan en met drie puberende kinderen. Mark is een alleenstaande vader, die wel een steuntje in de rug kan gebruiken en zich daarom aanmeld op de website en zich voordoet als vrouw. Lisa is een jonge vrouw die niets liever wil dan een kindje. Alledrie geven ze elkaar advies en helpen elkaar. Maar op een dag komt Caroline erachter dat de Mark die ze net ontmoet heeft, eigenlijk Mimi is op het platform.
Moeders & Co heeft een goed plot. De verhaallijnen passen goed bij elkaar, en het is niet moeilijk om te weten wie er aan het woord is. Echter hadden sommige karakters iets meer uitgediept mogen worden. Caroline wordt eigenlijk door het verhaal heen de hoofdpersoon, terwijl achter het karakter van Lisa een veel interessanter verhaal schuilt. Dat vond ik wel jammer. Desondanks leest het boek heerlijk makkelijk weg, en ook voor niet-moeders zoals ik, is het boek zeer vermakelijk.

Moeders & Co

1  2  3  4  5

Caroline is een ploetermoeder met een parttime baan, drie kinderen (van wie één op wereldreis) en een man die ze niet meer kan vertrouwen sinds hij is vreemdgegaan. Mark ploetert als freelancer en vader van twee kinderen, die hij tijdelijk alleen, zonder zijn vrouw, moet opvoeden. Beiden kunnen wel een luisterend oor en advies gebruiken. Die vinden ze op de website voor moeders mums@home. Mark durft zich op de site niet als man kenbaar te maken, totdat Caroline toevallig met hem te maken krijgt op haar werk.