Platina RECENSIE

Platina gaat over drie verschillende vrouwen: de slimme hoerenmadam Peaches, de naïeve serveerster Frankie en serieuze societylady Emma. Ondanks hun onderlinge verschillen hebben ze één ding met elkaar gemeen: ze haten alledrie dezelfde man; Joeri Chordinski, ieder om hun eigen redenen. En dat is terecht, want Chordinski is een bad guy in elke zin van het woord, een onmetelijk slechte maffiabaas uit Rusland. In hun eentje kunnen ze niet tegen hem op, maar als de vrouwen elkaar ontmoeten smeden ze een plan om wraak te nemen. De flaptekst beschrijft dit boek als een mix van Jackie Collins, The First Wives Club en Danielle Steel. Een goede beschrijving, maar er ontbreekt nog iets: Platina heeft ook een duistere kant. Eigenlijk is het een combinatie tussen een thriller en een chicklit; door het spannende verhaal en de vlotte schrijfstijl kun je het boek niet meer wegleggen. Met dit boek heeft Jo Rees, die bekend is om de romantische chicklit, die ze samen met haar man Emlyn Rees schreef, bewezen dat ze ook stoere chicklits kan schrijven. Misschien even wennen voor haar vaste fans, want de schrijfster heeft de relatie- en gezinsproblemen ver achter zich gelaten en deinst er niet voor terug haar personages voor de meest gruwelijke situaties te stellen. Hou je vast, want Platina is een spannende chicklit!

Platina

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Platina bevat de actie van een James Bond, de glamour en romantiek van een Jackie Collins, het vilein van The First Wives Club en de tragiek van een Danielle Steel. Het is het verhaal van drie gekwetste vrouwen die samenspannen om de rijkste man ter wereld, Joeri Chordinski, een rucksichtslose Rus met een schimmig verleden, te gronde te richten. Onze drie heldinnen zijn de blonde Zuid-Afrikaanse stewardess Frankie Willis, de bloedmooie brunette Peaches Gold, LA'S meest invloedrijke hoerenmadam, en de chique Engelse societydame Lady Emma Harvey, op haar vijftigste in de bloei van haar leven. Kortom, het dienstmeisje, de hoer en de dame. Ze hebben alle reden elkaar to verachten, maar hun haat voor een man bindt hen voor altijd. Een eigentijds verhaal over seks, macht, geld en wraak voor de liefhebbers van romantische glamourfictie.

MEMBER RECENSIES

• Niet zonder mijn zoon