Het ongelofelijke schooljaar van Scarlett M. RECENSIE

Scarlett zit in de vijfde klas van de middelbare school en is altijd een uitblinker geweest. Ook dit jaar is haar doel om weer de allerbeste te worden. Ze is goed in allerlei schoolvakken, ze kan piano spelen en ze heeft geweldige ideeën. In het vijfde schooljaar krijgt Scarlett voor het eerst VOS-lessen (Vriendschap, ontwikkeling en samenwerking). Tijdens dit vak komt ze in een groep terecht waar ze eigenlijk niet zoveel mee heeft. De lessen worden gegeven door een rare lerares met vreemde ideeen. Scarlett vind het helemaal niks en dit maakt haar niet echt populair bij haar VOS-genoten. Doordat Scarlett zich meer en meer op anderen dingen concentreert en steeds vaker ziek en misselijk is gaan haar (school)prestaties enorm achteruit. Hoe gaat ze dat weer op niveau brengen en waarom voelt ze zich toch steeds vaker ziek?
Scarlett is een meisje dat eigenlijk een beetje de nerd van de klas zou kunnen zijn. Ze kan te goed leraren en is, zo lijkt het, erg gesloten. Toch voel je tijdens het lezen van dit boek gelijk een band met Scarlett. Scarlett is namelijk niet alleen saai en alleen maar met school bezig, ze is ook boeiend en grappig.
Het ongelofelijke schooljaar van Scarlett M. is vlot geschreven en leest als een trein. Het boek is grappig en je kunt je goed inleven in het verhaal. De verassende wending in het verhaal is het toppunt en mede daardoor een aanrader voor iedereen die houd van jeugdboeken en chicklit!

Het Ongelooflijke Schooljaar Van Scarlett M.

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Scarlett heeft het zwaar op school: ze is een overijverige leerling en daardoor niet erg geliefd bij haar klasgenoten. In het nieuwe schooljaar neemt ze zich voor om vrienden te maken. Die mogelijkheid dient zich aan wanneer ze het nieuwe vak ‘vos’ krijgt: Vriendschap, Ontwikkeling en Samenwerking. De docente is nieuw en zit vol gekke ideeën. Scarlett vindt de lessen raar, maar gelukkig wordt de aardige Finnegan haar steun en toeverlaat. Naarmate het schooljaar vordert, voelt Scarlett zich steeds vaker ziek. Hoe moet ze nu vrienden maken? En hoe houdt ze haar schoolprestaties op peil? Wanneer er ook nog een complot tegen haar lijkt te bestaan, komt Scarlett voor een moeilijke opgave te staan. Gelukkig heeft ze meer vrienden dan ze denkt…

- Leeftijd: 13+

MEMBER RECENSIES

• De suikerdetox