Wicca, wierook & brandende liefde RECENSIE

Stacey heeft vreselijke nachtmerries over mensen die onlangs zijn gestorven. Verder gebeuren er onverklaarbare dingen, en wordt ze ook nog eens bedreigd. Al snel weet ze niet meer wat echt is en wat niet, en wat ze eraan moet doen om haar leven weer normaal te krijgen. Dan komt er plotseling een nieuwe jongen op school, Jacob. Deze Jacob blijkt erg veel van Stacey te weten, en roept de vraag op: weet hij zoveel omdat hij helderziend is, of is het juist hij die haar bedreigt?
Ik heb Wicca, wierook en brandende liefde gelezen zonder eerst bekend te zijn met het voorgaande boek over Stacey, en dit heb ik vanaf het begin als een handicap beschouwd, want het was bijna onmogelijk om wijs te worden uit de vele verschillende personages en gebeurtenissen die eerder voor onrust in Stacey’s leven hebben gezorgd. Vaak wordt er verwezen naar dingen die gebeurd zijn, maar waar je als lezer die dit boek als eerste leest geen idee van hebt. Ik zou dus adviseren om eerst het eerste boek te lezen, en dan pas hier aan te beginnen. Verder is het belangrijk dat je als lezer openstaat voor de bizarre wereld van wicca, rituelen en alles wat daarbij hoort, omdat het anders al snel vrij lastig wordt om je goed in te leven in wat zich in Stacey’s hoofd en wereld allemaal afspeelt. Heb je daar dus helemaal niets mee, laat dit boek dan maar liggen, want dan zul je het alleen maar irritant vinden en het verhaal niet boeiend. Een terugkerend verschijnsel in dit boek is een vreemd soort ‘geklop’ dat Stacey telkens hoort, maar dat blijkbaar onhoorbaar is voor andere mensen in haar omgeving. Ondanks dat dit geklop haar erg bang maakt, gaat ze toch steeds weer kijken wat het is, wat dan tot allerlei nare situaties leidt. Gelukkig gaat het niet alleen maar over bovennatuurlijke zaken, Stacey wordt ook verliefd, maar helaas wordt dit niet echt goed uitgewerkt waardoor deze verhaallijn wat aan de oppervlakte blijft. Het verhaal speelt zich af op een school in Amerika, en leest dan ook echt als een Amerikaans verhaal, waarbij het vooral over leeftijdsgenootjes van Stacey gaat (volwassenen en docenten komen in dit boek niet voor). Vooral aan te raden voor lezers die Nachtmerries zijn blauw hebben gelezen, en die houden van hekserij en langdurige gesprekken tussen tieners.

Wicca, Wierook En Brandende Liefde

1  2  3  4  5

Stacey heeft macabere nachtmerries waar mensen in voorkomen die kortgeleden zijn overleden. Ook ontvangt ze anonieme dreigbrieven. Wanneer Stacey op een avond alleen is, roept een zware mannenstem: 'HOU JIJ JE BELOFTE, STACEY?'

- Leeftijd: 13+

MEMBER RECENSIES

• Gezondigen