Pretty little liars 2 RECENSIE

Pretty Little Liars 2 is het vervolg waar met smart op gewacht werd en nummer 3 zit er ook alweer aan te komen. Het boek begint begint waar het eerste deel eindigde; erg mysterieus en spannend, waardoor je het boek niet meer weg kunt leggen. Ook in het tweede boek krijgen de vriendinnen berichten van de mysterieuze A. Helaas zijn ze er nog niet achter wie hen zo achtervolgd, maar er worden wel volop personen verdacht. Tja, wie is nu eigenlijk die mysterieuze A? Zodra het ene mysterieuze probleem is opgelost, vallen de meiden in het volgende. En ja, daarom is nummer 3 van Pretty Little Liars alweer in aantocht.
De hoofdrolspelers Spencer, Hannah, Emily en Aria waren in de brugklas beste vriendinnen van elkaar en van Ali(son). Ali verdwijnt aan het eind van de brugklas. Door de verdwijning van Ali en de geheimen van de meiden die ze alleen deelde met Ali, valt het vriendinnenclubje langzaam uit elkaar. Inmiddels zitten de meiden in het vierde jaar op Rosewood. Doordat ze de mysterieuze berichten krijgen, zoeken ze elkaar steeds meer op. Ze hebben toch iets gemeen wat ze willen delen met elkaar en nog belangrijker: ze willen A. ontmantelen. Gaat ze dit ook lukken?
De boeken van Sarah Shephard lezen als een tierelier. Ze zijn zo spannend, waardoor je blijft lezen totdat ze uit zijn en vervolgens kun je gewoon weer in het vervolg beginnen ;-)
Het boek is erg van deze tijd, doordat er veel gebruik wordt gemaakt van nieuwe media en daardoor zal het veel meiden aanspreken. Ik kijk alweer erg uit naar vervolgnummer 3, maar toch blijf ik het enigszins open einde betreuren. Het verhaal is niet afgesloten, waardoor je het boek vreemd afsluit. Maar aan de andere kant wil je daardoor het volgende boek wel graag lezen… dus: wordt vervolgd!

Pretty Little Liars 2

Sara Shepard

30 september 2012

ISBN 9789044336269
    Uitgever The House of Books
    256 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Flawless
  • Ondertitel:

Zijn je beste vriendinnen te vertrouwen?

The House of Books

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (10 stemmen)

In het rijkeluisstadje Rosewood, Pennsylvania, waar achter de liefste glimlach een verschrikkelijk geheim kan schuilgaan, zijn vier 'pretty little liars' — Spencer, Aria, Emily en Hanna — heel ondeugend... Spencer heeft het vriendje van haar zus afgepakt. Aria heeft een gebroken hart vanwege haar leraar Engels. Emily is dol op haar nieuwe vriendin Maya... meer dan dol zelfs. En Hanna wil er zo wanhopig graag onberispelijk uitzien dat ze er letterlijk ziek van wordt. Maar het ergst van alles is een afschuwelijk geheim — en als dat uitkomt kan dat hun fijne leventjes ruIneren. En iemand die zich 'A' noemt dreigt dat te gaan doen. Maar wie is deze geheimzinnige 'A'vertrouwen?

MEMBER RECENSIES

• Magische taarten