De oneindige wijsheid van Harriet Rose

Harriet Rose is een doodgewone tiener van 14 jaar oud. Ze woont samen met haar moeder en oma. Haar vader is overleden. Op school is ze een goede leerling en ze is vooral erg goed in Frans. Harriet heeft wel een interesse waardoor ze toch erg anders is dan haar klasgenootjes. Ze is gek op filosofie! Bij een boek over filosofie is al snel de link gelegd met De wereld van Sofie. Wat een prachtig boek is, maar enorm langdradig kan zijn wanneer je niet echt geïnteresseerd bent in filosofie. De oneindige wijsheid van Harriet Rose neemt je óók mee in de wereld van filosofie, maar met dit boek leer je wat belangrijke weetjes en verder gaat het om Harriet en haar boek. Harriet heeft voor het overlijden van haar vader een pen en schrijfalbum gekregen, hierin schrijft ze al haar bedenkingen. Ze geeft ze in korte zinnen weer naar een voorbeeld van filosoof Marcus Aurelius. Haar moeder en oma geven het boek uit voor Harriets 14e verjaardag. In eerste instantie verwacht ze niks van de verkoop van het boek, maar naar een tijdje begint het uit de hand te lopen. Er worden enorm veel boeken verkocht, Harriet wordt uitgenodigd voor diverse interviews en ze wint zelfs een titel. Maar hier blijkt toch niet iedereen even blij mee te zijn!
Ik vind De oneindige wijsheid van Harriet Rose een heerlijk boek. Buiten dat het makkelijk weg leest, de hoofdpersoon interessant is, is het ook nog eens leuk om kennis over filosofie te vergaren. Ik ben nu al benieuwd naar andere boeken van deze schrijfster. Hopelijk weer met net zoveel feiten en weetjes over filosofie als dit boek!