Op zoek naar de verdwenen wimper

Waar andere chicklit-boeken soms wat oppervlakkig zijn, moet dit boek het juist hebben van de diepere laag. Op zoek naar de verdwenen wimper gaat over Lizzy, een jonge vrouw die probeert om te gaan met haar gemis. Haar vader is overleden, haar broer Simon wordt vermist, en haar grote liefde Sally besluit hun relatie te beëindigen. Simon schijnt voor het laatst gesignaleerd te zijn in een zwembad met een badpak aan en opvulling om borsten te creëren - hij gaat dan ook het liefste als Amanda door het leven. Waar hij nu is, dat weet niemand. Ook haar moeder is niet bepaald aanwezig: ze is met de noorderzon vertrokken zonder iets te zeggen. Zelf werkt Lizzy in een café in Londen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Ze probeert zich elke dag te vermaken met de stamgasten; de ene dag lukt dat beter dan de andere. Het gat dat achterblijft doordat Sally haar verlaat probeert Lizzy in eerste instantie op te vullen met nieuwe dingen, maar als dat niet lukt ontpopt ze zich tot een ware stalker. Ze verzamelt lichaamshaar, bespioneert Sally en haar nieuwe vriend en pikt een boekingsbevestiging voor een reis van de twee tortelduifjes. Of dat lang goed gaat? Auteur Karen Mcleod verhaalt messcherp over verdriet en humor, de zin en onzin van het leven. Haar observaties maken het boek tot een waar juweeltje. Het verhaal van één persoon wordt een groter verhaal over liefde, verlies en eenzaamheid. Waarschijnlijk besef je pas als je het boek uit hebt, dat het verhaal zo goed in elkaar steekt - je zult er nog wel even over na moeten denken.