The Vampire Diaries: Ontwaken & De strijd RECENSIE

De TV-serie The Vampire Diaries is in Amerika een onwijs groot succes. Ook in Nederland vinden we menig fan van deze serie. Een zoveelste serie over vampieren, hoor ik je al denken. Dat dacht ik eerst ook. Maar na het lezen van dit boek - dat overigens de eerste twee verhalen van de reeks bevat - kan ik zeggen dat ik fan ben van The Vampire Diaries. In het begin start het hele verhaal wat high school-achtig, maar naarmate het verhaal vordert, neemt de spanning toe. Het geweldige aan het hele verhaal is dat de spanning op een unieke manier is opgebouwd. Wanneer ik moest stoppen met lezen, kon ik de drang niet weerstaan om alvast even de volgende pagina’s te bekijken. Ik voelde een echt verlangen om verder te lezen, omdat ik zo ontzettend graag te weten wilde komen wat er verder zou gebeuren. Zoals je wellicht uit de titel kan afleiden, gaat het verhaal over vampieren. Elena, een heel aantrekkelijk meisje, maakt op school kennis met Stefan, een vampier. Deze verhaallijn heeft wat weg van Twilight, maar hier stoppen verder de gelijkenissen. De vijand in het verhaal is de broer van Stefan, Damon. Ongelooflijk knap, maar o zo gevaarlijk. Hij heeft het op Elena gemunt en zal er alles aan doen om haar te krijgen, al moet hij zijn bloedeigen broer vermoorden. Of het ook zover komt, laat ik nog even in het midden. Kortom, The Vampire Diaries: Ontwaken en De strijd is een boek dat je gelezen moet hebben. Een echte pageturner pur sang!

The Vampire Diaries

L.J. Smith

1 juni 2010

ISBN 9789022554531
    Uitgever Boekerij
  • Oorspronkelijke titel:

The Awakening & The Struggle
  • Ondertitel:

Ontwaken & De strijd

Boekerij

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

The Vampire Diaries is het verhaal van Salvatore en Damon, twee broers die ten tijde van de Italiaanse renaissance verliefd waren op dezelfde vrouw. Ze vonden de dood in een zwaardduel, maar ontwaakten daarna als vampiers. Eeuwenlang bestreden ze elkaar. Nu zijn ze opnieuw verliefd op hetzelfde meisje, deze keer op het aantrekkelijke tienermeisje Elena, van Robert E. Lee High School. Is Elena sterk genoeg om zich staande te houden in hun allesvernietigende vete?

MEMBER RECENSIES

• Lekker en snel voor elke dag