Tampons, Zweet & Tranen RECENSIE

De vriendinnen Helen, Floor en Brenda houden er een Sex and the City-achtige lifestyle op na. Hun wereld draait om mannen, mannen en nog eens mannen. Na hun werk gaan ze ‘op jacht’, ieder om hun eigen redenen. Helen probeert haar onbereikbare liefde (een getrouwde collega) te vergeten door met een andere man uit te gaan. Maar als haar collega begint te flirten, kan ze dat onmogelijk weerstaan. Brenda is op zoek naar ‘de ware’, maar haar sportschoolhunk laat haar keer op keer zitten. En Floor heeft de liefde afgezworen: ze gaat alleen voor rijke mannen en goede seks. Dit boek heeft op zich alle ingrediënten om een Sex and the City-achtig verhaal te zijn, (drie verschillende vrouwen met ieder hun eigen problemen, doelen en dromen) ware het niet dat het bol staat van de fouten. En daarmee bedoel ik niet alleen typ-, spel- en interpunctiefouten, maar ook gewoon slecht Nederlands taalgebruik. Dat is storend, maar vooral jammer is het feit dat de ontwikkeling van de personages –althans, de ontwikkeling waar je op hoopt– uitblijft. Het boek is uitgegeven bij een printing-on-demand organisatie en dat is te merken: geen enkele redacteur zou het zo op de markt hebben gebracht. Tampons, Zweet & Tranen ontstijgt het niveau van de eenvoudige doktersroman jammer genoeg niet.

Tampons, Zweet & Tranen

1  2  3  4  5

Helen, Floor en Brenda zijn drie vriendinnen die worstelen met hun gevoelens voor mannen en…..mannen.
    Het angst en zweet breekt Helen uit als ze onbedoeld verwikkelt raakt in twee relaties, terwijl Brenda haar best doet één relatie te behouden. Floor houdt een relatie op afstand, maar niet de mannen. Haar motto ‘netwerken’ verliest ze niet uit het oog. Ze vindt het dan ook zonde dat Brenda zoveel tijd in een man stopt die niet honderd procent voor haar gaat.

MEMBER RECENSIES

• Terug naar het Zuiden