De vrouw van de boekbinder RECENSIE

De vrouw van de boekbinder is een gevarieerd boek en speelt zich af in 1859 in Londen. Dora moet het boekbindersvak van haar man overnemen, nadat hij niet meer kan werken. Niet alleen het vak komt aan de orde, maar ook de positie van de vrouw, de slavernij, statusverschillen en een verboden liefde. Het is jammer genoeg wel wat onwaarschijnlijk dat dit allemaal 1 vrouw overkomt en het is dus maar de vraag of het een goed beeld van die tijd geeft. Het begin is een beetje saai en ik kwam er erg moeilijk doorheen. Naarmate je verder in het verhaal bent, doen er zich steeds meer ontwikkelingen voor en begon het boek voor mijn gevoel beter te lopen.
Belinda Starling heeft een fijne schrijfstijl: lekker rustig en ze kan alles goed en duidelijk verwoorden. Ze weet goed waar ze over praat/schrijft en voor een leek als ik komt het heel professioneel over. Helaas gebruikt ze wel veel Franse woorden ertussendoor. Dat zal voor die tijd misschien heel normaal zijn geweest, maar nu heb ik het idee dat ik af en toe belangrijke informatie mis, doordat ik niet weet wat die Franse woorden betekenen.
Je zou het boek kunnen beschouwen als een chicklit uit vroegere tijden, maar je moet er wel van houden. Het is een serieuze roman, die zeker geschikt is voor mensen die van doorzetten weten en die houden van historische romans.

De vrouw van de boekbinder

1  2  3  4  5

Londen, 1859. Tegen de tijd dat Dora Damage erachter komt dat het niet goed gaat met haar man is het al te laat. Zijn handen zij vergroeid door reumatische artritis, en daardoor dreigt zijn boekbindersbedrijf tenonder te gaan. Dora moet al haar moed bijeenrapen om te bewijzen dat ze meer is dan huisvrouw en moeder. Voor ze het weet zit ze verstrikt in een web van seks, geld en bedrog.