MZZL meiden

MZZL meiden, het eerste deel van de MZZL meiden-serie van Marion van de Coolwijk, gaat over het rijke kakmeisje Joan, de stoere Tanja die in een tehuis is opgegroeid, en de lieve studiebol Hanna. Ze kennen elkaar niet, maar op hun zestiende verjaardag vertelt een notaris dat ze een drieling zijn. De meiden zijn opgegroeid in totaal verschillende milieus en lijken in eerste instantie niets met elkaar gemeen te hebben. Toch besluiten ze samen op zoek te gaan naar hun vader, die niet eens weet dat ze bestaan! Wat volgt is een spannende zoektocht waarin soms blijkt dat ze meer op elkaar lijken dan ze aanvankelijk dachten. Een superspannend verhaal over vriendschap, familie en vooroordelen over bepaalde stereotypes.
MZZL meiden is nu ook verschenen als luisterboek. De actrice die het heeft ingesproken, Rosanne Thesing, doet ook veel stemmetjes voor films en tekenfilms (ze is Hermelien in de Nederlandse versie van Harry Potter!). En dat is te horen. Ze zorgt ervoor dat het niet monotoon en saai wordt, door ieder personage een eigen ‘stemmetje’ te geven. Dit is op een hele subtiele en niet overdreven manier gedaan. Er zitten kleine verschilletjes in bijvoorbeeld de stem van het kakmeisje Joan en de stoere Tanja. Een luisterboek is echt even iets anders dan een leesboek. Je pakt het niet snel op in de bus of in de trein, maar je moet er echt even voor gaan zitten. Zet de cd bijvoorbeeld op als je achterin de auto bij je ouders zit, of vlak voor het slapen gaan in bed! Voor liefhebbers van luisterboeken en de MZZL meiden-serie is dit luisterboek echt een aanrader!

• Winnen: 3x Beter laat dan nooit van Charlotte de Monchy

• 7 redenen waarom Disney films niet alleen leuk zijn voor kinderen

• Alle Beauty and the Beast films door de jaren heen