Gossip Girl 12: Ik kom altijd uit bij jou RECENSIE

Ik kom altijd uit bij jou is het allerlaatste deel in de Gossip Girl-serie. Ironisch genoeg was dit het eerste Gossip Girl-boek wat ik las. Best schandalig, maar daar is nu dus verandering in gekomen. Ik ben een groot fan van de Tv-serie en daarom was ik best nieuwsgierig naar dit boek. Ik moet zeggen dat het me een beetje tegenviel. Het boek herhaalt continu dezelfde gebeurtenissen en dit werd snel saai en langdradig. Ik begon me echt te irriteren aan het feit dat Blair en Serena keer op keer weer achter Nate aan gaan met telkens dezelfde gevolgen. Dit vond ik raar aangezien ik dat bij de Tv-serie totaal niet heb. Ik betrapte mezelf er dus vaak op dat ik de Tv-serie vergeleek met de boeken. Ook kon ik niet mijn eigen fantasie loslaten op het boek omdat ik al bekend ben met het plaatje van de verwende New Yorkse pubers. Maar goed, ik heb dan wel weer genoten van het uitgebreide, gedetailleerde relaas over de kleding, de feestjes, de make-up en New York. Wat moet dat een prachtige stad zijn zeg! En vooral in de winter, waar dit deel zich afspeelt. Het is dan ook wel een echt ''warm'' boek; het boek ademt winterse sferen. Ik zou Ik kom altijd uit bij jou dus aanraden als tussendoortje. Maar verwacht geen spetterend vuurwerk van dit laatste deel van Gossip Girl. Ach ja, we know we loved her!

Gossip Girl 12: Ik kom altijd uit bij jou

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

In deze extra dikke Gossip Girl komen Serena, Blair, Nate, Chuck en Dan - nu allemaal studenten - terug naar huis voor de kerstvakantie. Heeft het studentenleven hen veranderd? Wie doet het nog met elkaar en wie niet? En wat staat er te gebeuren nu ze voor het eerst weer bij elkaar zijn? Gesetteld of niet, je valt toch gemakkelijk in het oude patroon, zeker als je je voormalige vlam tegen het lijf loopt.

MEMBER RECENSIES

• Werelderfgoed