Meiden zijn gek... op geheimen RECENSIE

Nikki, Janine, Valerie en Saartje zijn vriendinnen. Ze hebben een afspraak: geen geheimen voor elkaar. Maar dat is moeilijk. Want wat doe je als je vriendinnen iets stom vinden, terwijl jij het wél leuk vindt? Om die reden laat Janine haar vriendinnen denken dat het uit is met Niels, maar stiekem hebben ze nog steeds verkering. En Valerie verzwijgt haar auditie voor een soap, omdat haar vriendinnen de soap stom vinden. Nikki zwijgt over haar verdriet. Haar vader is vorig jaar overleden, maar thuis doet ze alsof ze vrolijk is voor haar moeder. En Saartje is eigenlijk hartstikke onzeker, maar doet stoer. Zo heeft iedereen geheimen, zelfs de meester. Maar geheimen blijven vaak niet lang geheim…

Dit tweede boek uit de reeks Meiden zijn gek gaat over dezelfde meiden als het vorige boek, maar is ook prima los ervan te lezen. Door de verschillende hoofdpersonen, herkenbare tienerproblemen en vlotte schrijfstijl verveelt het boek geen moment. Dat het einde vrij voorspelbaar is, mag de pret niet drukken. Deze serie belooft een goede opvolger van de succesvolle MZZLmeiden-reeks van dezelfde schrijfster te worden.

Meiden zijn gek… op geheimen is een vlotgeschreven meidenboek over geheimen, vriendschap en jongens!

Meiden zijn gek... op geheimen

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Nikki voelt zich helemaal thuis in haar nieuwe klas en heeft veel lol met Janine, Valerie en Saartje. In de pauze spelen ze Waarheid, durven of doen. ledereen heeft wel een geheim, maar het is niet zo gemakkelijk om daar achter te komen. Zo is Janine stiekem verliefd op Niels, en doet Valerie in het geheim auditie voor een rol in een bekende soap. Moet je je geheimen altijd delen, of is het soms slimmer om ze voor jezelf te houden?

- Leeftijd: 9+

MEMBER RECENSIES

• Judaskus