Theateracademie.nl #3 RECENSIE

Daantje droomt van een carrière als actrice die overal wordt herkend en non-stop handtekeningen moet uitdelen. Op school krijgt ze goede kritieken, maar daarbuiten loopt niet alles op rolletjes. Daantje vindt de nieuwe vriend van haar moeder een ontzettende slijmbal. Gelukkig is Daantje veel te verliefd op Joris om zich daar druk om te maken. Samen met haar beste vriendin Jas, Joris en goede vriend Stef gaat ze op zoek naar haar vader, die ze nooit heeft gekend. Als haar moeder hem opnieuw ontmoet, zet ze die irritante kwal vast meteen aan de kant, hoopt ze. Daantje doet echter een schokkende ontdekking over de reden dat haar vader geen rol speelt in haar leven. Ondertussen moet ze haar hoofd koel zien te houden voor de eindvoorstelling van de Theater Academie. Dat valt niet mee als je verliefd bent, ruzie hebt met je moeder en je rare ontdekkingen doet over de acteerprestaties van slijmjurken…
Het derde deel van de Theateracademie is een vlot geschreven boek: het leest als een trein. Er wordt veel jongerentaal in gebruikt en de hoofdpersonen mailen, sms’en en MSN’en met elkaar, wat het boek erg van ‘nu’ maakt. Minpunt is dat Daantje niet zelf met het idee komt om haar vader te zoeken. Pas als haar beste vriendin ermee op de proppen komt, denkt ze aan die mogelijkheid. Daarnaast is het wel erg gemakkelijk om hem te vinden! Ook vind ik de zelfbedachte woorden die Daantje en haar beste vriendin gebruiken niet erg geloofwaardig. Maar verder een erg leuk boek!

Theateracademie.nl #3

1  2  3  4  5

Sinds Daantje is toegestaan op de Theateracademie wil ze echt niets liever dan wereldberoemd worden! Maar ook voor een ster in de dop zit het wel eens tegen: school slurpt bijna al haar tijd op en ze wil ook nog chillen met Jas en Stef, en natuurlijk zo vaak mogelijk bij Joris zijn, op wie ze nog steeds knetterverliefd is. Maar Stef en Joris vinden elkaar helemaal niet leuk en op school mag niemand iets weten. Dat is alleen wel erg moeilijk als je tussen de coulissen staat te zoenen.
    En dan is er nog Mischa, de vriend van Daantjes moeder, die een vierkant hoofd heeft en niet te vertrouwen is. Samen met Jas bedenkt Daantje een wreed plan: ze gaan haar vader zoeken en dan is die Mischa zo van het toneel verdwenen! Maar zo makkelijk als in haar dromen gaat dat in het echte leven niet...

- Leeftijd: 10+

MEMBER RECENSIES

• Dumplin'