Quentins RECENSIE

Quentins is de naam van een succesvol restaurant in Ierland. In dit boek vind je vele verhaallijnen die deze eetgelegenheid als een rode draad doorkruist. Het restaurant heeft een geschiedenis en dat moet vastgelegd worden in een documentaire, vindt Ella Brady. Naast alle verhalen die er over Quentins te vertellen zijn, heeft Ella ook haar eigen verhaal. Zij is de hoofdpersoon van dit meer dan 300 bladzijden tellende boek. Alles zit haar mee, totdat ze Don Richardson ontmoet. Een getrouwde man die zegt dat zijn huwelijk niets meer voorstelt. Ze voelt zich zo gelukkig met deze liefde, maar tegelijkertijd is alles nogal gecompliceerd. Dan neemt haar leven plotseling een totaal andere wending dan verwacht....
Het boek leest gemakkelijk en vlot. Doordat er, tussendoor, veel lief en leed over Quentins wordt verteld, leest het heel afwisselend. Soms vond ik dat de verhalen voor de documentaire iets teveel achter elkaar waren geplaatst. Dan was ik benieuwd hoe het zou aflopen met Ella Brady en wilde ik het liefst verder bladeren. Toch loont het de moeite om je geduld te bewaren en alles te lezen. Verschillende emoties komen aan bod: van liefde tot wraak, van vreugde tot verdriet. De omschreven emoties leiden hier allemaal naar inzicht. Een boeiende roman van een schrijfster die haar verhaal realistisch weet te brengen.

Quentins

1  2  3  4  5

Is het mogelijk om het verhaal van een generatie en een stad te vertellen aan de hand van de geschiedenis van een restaurant? Ella Brady vindt van wel. Ze wil een documentaire over Quentins maken. En Quentins kent wel honderden verhalen, over liefde, verraad, wraak, over moeilijke tijden en over tijden van overweldigend succes.
    In deze heerlijke roman zal de lezer nieuwe vrienden maken, maar ook oude bekenden als Ria uit Het huis op Tara Road en Signora uit De avondschool tegenkomen.

MEMBER RECENSIES

• De kronieken van Bane