Geen paniek! RECENSIE

Ginger en Geri zijn twee zussen van in de 40 waar het in dit boek allemaal omdraait. Ginger is de jongste en kan moeilijk keuzes maken, voor problemen loopt ze weg en ze heeft ook niet de ideale relatie. Ze woont in de etage boven de garage van haar ouders en gaat om met een kunstenaar. Zelf heeft ze niet echt duidelijk wat voor werk ze wil doen en hoe de relatie in elkaar steekt met kunstenaar Noah. Zus Geri is echter het ideale voorbeeld met de perfecte man, drie kinderen en een geweldige baan. In het boek Geen paniek! komt alles in een stroomversnelling voor Ginger wanneer een filmploeg naar haar hometown komt om een film te maken. Natuurlijk wil ze zelf ook in de film spelen. Op de filmset vinden diverse gebeurtenissen plaats waardoor Ginger keuzes moet gaan maken.
Geen paniek! is een prettig en makkelijk leesbaar boek. Het is echte vakantieliteratuur, doordat het zo vlot wegleest en het ook wel vakantiegevoelens oproept. Het verhaal lijkt hilarisch te zijn wanneer je de beschrijving hebt gelezen. Helaas vind ik dat er vaak overdreven wordt en er te diep wordt ingegaan op onderwerpen die er wat mij betreft niet toe doen. Dergelijke stukken leiden je af van waar het om draait. Kortom, Geen paniek! is een lekker vlot en makkelijk boek, maar echt vakantie-literatuur.

Geen paniek!

1  2  3  4  5

Het leven is bepaald geen sprookje voor Ginger Walsh. Ze is 41, ongetrouwd en woont samen met haar kat Boyfriend boven de garage van haar ouders. De relatie met haar sexy vriend staat op springen. Haar oudere zus Geri valt haar bijna dagelijks lastig met de mededeling dat ze ‘op moet schieten’. Tot overmaat van ramp zijn Gingers ouders van plan het huis te verkopen. Dan arriveert er een filmploeg in de stad. Gingers liefdesleven raakt onverwacht in hyperdrive.

MEMBER RECENSIES

• Het grote chocoplot