Liefdesles RECENSIE

Renée Vervoorn, je kent haar misschien nog wel van TMF, heeft een paar roerige jaren achter de rug. Ze ontmoette een fantastische man, trouwde en schonk het leven aan een prachtige dochter. Maar aan het sprookje kwam al snel een eind, want haar kersverse echtgenoot bleek een pathologische leugenaar, die zijn hele leven bij elkaar had verzonnen en contact had met duistere onderwereldfiguren. Samen met Hermelijn van der Meijden schreef Renée het verhaal van zich af. Het resultaat is de roman Liefdesles, losjes gebaseerd op de gebeurtenissen in Renée’s eigen leven.
De hoofdpersoon in Liefdesles is Leslie, een succesvol model met een hectisch leven. Op een feestje ontmoet ze Laurens en al snel wonen ze samen en zijn er trouwplannen. Laurens zet Leslies vrienden en familie tegen haar op en Leslie krijgt steeds vaker het gevoel dat Laurens liegt over dingen.
Je hoeft bij het lezen van het boek niet bang te zijn dat je constant denkt: “Hoe kun je daar intrappen?”. Het goede aan Liefdesles is namelijk dat je als lezer, net als Leslie, ook valt voor de charmes van Laurens. Het is werkelijk ongelofelijk hoe ver Laurens gaat en hoe hij iedereen om zijn vinger windt. In het boek staan Leslies gedachtes steeds cursief afgedrukt en dit is het enige minpuntje, want op deze manier lijkt het alsof het de schrijfsters niet is gelukt Leslies gevoelens in de gewone tekst te verwerken. Toch is Liefdesles een echte topper. Een ongelofelijk en onwerkelijk verhaal, dat leest als een psychologische thriller, waarin je helemaal wordt meegezogen. Een echte pageturner die je in één adem uitleest!

Liefdesles

1  2  3  4  5

Programma's als Opgelicht en Opsporing verzocht vertellen de verhalen van rnensen die door charlatans en oplichters doelbewust en berekenend zijn bedrogen. We denken altijd dat ons zoiets niet overkorrt. Maar wat nu als blijkt dat de liefde van je leven vanaf de eerste seconde altijd en overal tegen je heeft gelogen? Leslie is een succesvol fotomodel, reist de hele wereld over en behoort tot de happy few van Amsterdam. De rnannen staan in de rij, maar langer dan een nacht kunnen ze Leslie niet boeien. Dan ontrnoet ze Laurens, een geslaagde beurshandelaar. In korte tijd worden Leslie en Laurens een droomkoppel. Maar in de aanloop naar haar huwelijksdag begint Leslie te twijfelen aan de identiteit van haar aanstaande man. Liefdesles is een onthutsende roman over leugens en liefde, over een sterke vrouw die kiest voor zichzelf en haar kinderen, losjes gebaseerd op Renees eigen, bijna onwerkelijke, verhaal.