Hex! RECENSIE

De eerste keer dat ik een boek van Mariette Middelbeek las, was ik aangenaam verrast: luchtig en lekker Hollands. Haar nieuwste boek Hex! voldoet ook aan die omschrijving, maar valt toch een beetje tegen. Hoewel op de achterflap al staat dat Daphne haar vriendje met een ander in bed zal betrappen duurt het toch nog tot halverwege het boek voor dat gebeurt. En totdat dat gebeurt sleept hun relatie en daarmee ook het verhaal zich een beetje voort. Zelfs als je de achterflap nog niet had gelezen, kan je raden wat er gebeurt: zij denkt met hem te trouwen, hij gaat vreemd, zij heeft een gebroken hart. En dan? Het is jammer dat hieraan zoveel aandacht wordt besteed, want juist het deel daarna is origineel en maakt het verhaal leuk. Eenmaal door de zure appel heen, leest het verhaal weer heerlijk weg. De personages zijn leuk en herkenbaar en het is leuk dat het draait om een echte Hollandse meid waarvan het leven zich grotendeels in Nederland afspeelt; dat maakt het allemaal net wat levendiger en herkenbaarder. Het is een lekker simpel verhaal voor als je zin hebt om gewoon even te ontspannen: verstand op nul en lekker lezen.

Hex!

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Na een mislukte wereldreis van exact vijf weken en drie dagen, keert Daphne van Dam terug naar Nederland. Tijdens haar afwezigheid blijkt haar vriendje Julian de banden met zijn bloedmooie ex-vriendin Annette te hebben aangehaald en het is hoog tijd voor Daphne om orde op zaken te stellen. Maar hoe moet ze dat aanpakken als Annette niet alleen Julians collega is, maar ook nog eens deel uitmaakt van het damesvoetbalteam dat hij traint?
    Het lijkt allemaal gelukt te zijn, tot ze na een feestje tegen haar afspraak met Julian in toch thuis komt slapen en eerst Annette moet verzoeken het bed te verlaten, voor ze er zelf in kan! Daphne is boos en ontroostbaar en vertrekt, om haar wereldreis toch af te maken, naar Zuid-Afrika, zo ver mogelijk weg van haar gebroken liefde. Daar is het gek genoeg tóch Julian die haar de liefde van haar leven bezorgt!

MEMBER RECENSIES

• De beproevingen van Apollo 1 - Het verborgen orakel